השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, אמר היום (חמישי) בראיון לגל"צ ביחס לדרישתו של השר נפתלי בנט לקבל את תפקיד שר הביטחון כי "הבחירות בפתח, אבל בין מרץ ליוני. לראש הממשלה יש הרבה שיקולים, אבל אני יכול להגיד לך שההתנהלות הזאת, של קבלת תפקיד בכיר באמצעות תכתיב אלים, זה דבר שעומד בניגוד לעצם המהות של שותפות וחברות קואליציונית".



"ליברמן היה באופוזיציה, אמר - אם אתם רוצים אותי, יש לזה מחיר. זה דבר לגיטימי", המשיך הנגבי, "זה ממש 180 מעלות הפוך מגישה של מנהיג מפלגה שרוצה לעבוד בידידות עם ראש הממשלה. הוא מצמיד לו אקדח לרקה. אני חושב שהוא מועמד לגיטימי, הוא יכול להיפגש עם נתניהו, ולהסביר ולהציג את עצמו. אולטימטום פומבי לראש הממשלה? אני חושב שזה היה צריך להיעשות בחדרי חדרים, אם כבר".



אביגדור ליברמן מודיע על התפטרותו. צילום: מרק ישראל סלם



לגבי הסקרים שפורסמו ושמראים על חוסר שביעות רצון משמעותי של הציבור מהתנהלות נתניהו בסבב האחרון מול חמאס, אמר הנגבי כי "אני באנטי מהסקר. אני יודע שסקרים צריך לקחת בעירבון מוגבל".



על התפטרותו של ליברמן וטענתו כי לא ראה עין בעין עם ראש הממשלה את הדרך בה צריך להתנהל מול רצועת עזה אמר הנגבי כי "כל מה שהוא אמר היה לא נכון, הנימוקים לאורך השנה האחרונה. האמת של הקבינט ושל ראש הממשלה הייתה הפוכה. ליברמן רצה לתת מכה קשה, והדרך השנייה הייתה הסדרה, אנחנו נמצאים באמצע בחינת האופציה השנייה. מכה קשה זה אומר מכה קשה. ת"א תהיה משותקת, עם מאות רקטות כל יום, שדה התעופה נתב"ג יהיה משותק שבועות, אין מלחמות ללא מחיר. בסיומה של המערכה הזאת, אחרי מאות לוויות של בחורים צעירים, היינו חוזרים לאותה נקודה כמו עכשיו".



"הדיונים בקבינט בשנה הזאת היא ברמת פתיחות הכי גדולה שיש", המשיך, "הדיונים בסוף מכתיבים עמדה. העמדה החד משמעית של חברי הקבינט הייתה זהה. ראש הממשלה אמר דבר שהוא ברור - לפעמים החלטות מתקבלות בלי שאנחנו חושפים את המניעים כי הם סודיים. זה עניין מהותי, ונתקל בביקורת חריפה. אני לא יכול להגיד לכם מה השיקולים. עמית סגל ראיין אותי בצוק איתן ושאל אותי מה יהיה, שזה יתחדש בעוד שבוע, שבועיים. אני אמרתי ששנים הוא יהיה מורתע. זה קרה במשך שלוש שנים".



על הפעולה של הכוח המיוחד בעומק הרצועה, בה נהרג קצין והובילה להתגברות הלהבות, אמר הנגבי כי "אנחנו יזמנו פעולה בעומק השטח, שהיא מנוגדת לרגיעה. יזמנו כי הייתה חשובה והרגנו שבעה מחבלים. החמאס פעל מתוך עילה והתגובה שלו הייתה מינורית. 470 רקטות שהרגו פלסטיני אחד, 270 מהן נפלו באזור עזה. תמיד מדברים על גן הילדים, אבל בסופו של דבר - 500 הארונות שנחזיר אם נכנס לג'באליה, זה חמור. סגרנו את העניין, בואו נראה מה יהיה עוד 4-5 ימים. להזכירכם שהבלונים נגמרו".



הנגבי התייחס גם לטענות כי ירי על תל אביב או איזור המרכז היה מוביל לתוצאה אחרת מבחינת תגובת הממשלה. "יש הבדל בין בירתה הכלכלית של ישראל או נתב"ג, לבין יישובים אחרים", אמר, "כדי למנוע את המצב, צריך לבחון חלופות אחרות".



על האפשרות שהוא ישמש כשר הביטחון הבא אמר כי "לא חושב שיש מכרז לתיק הביטחון, אבל חושב שאני מתאים הרבה יותר מאחרים. לדעתי נתניהו יחזיק את תיק הביטחון, כמו בגין, אשכול ורבין".