יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל לדברי השר צחי הנגבי, שאמר שיש הבדל בין עוטף עזה לתל אביב. "אין הבדל בין תושבי שדרות לשאר ישראל. אי אפשר שנבדיל מדם לדם. מבחינת הממשלה יש אזרחים ששווים יותר. נתניהו אמר שאין לו פתרון לעזה. הוא פשוט הודה שאין לו מה לעשות. אם היו יורים 470 על ת"א אז היינו בפנים, ואם יורים על הדרום אומרים - אנחנו צריכים להכיל".

חבר הקבינט לשעבר המשיך לתקוף את הממשלה והאשים אותה ש"השיקול היחיד שלהם היא דעת הקהל. ככה הלכה לנו ההרתעה. אני עמדתי לפני חודש בבית של מירי תמנו בב"ש, זאת שהוציאה את הילדים מהממ"ד 20 שניות לפני שהטיל פגע. אם היא לא מוציאה אותו, אנחנו כבר במלחמה"
 
"בצוק איתן צה"ל הלם בעזה 51 יום והשיג שלוש וחצי שנים של שקט. עכשיו איבדנו את ההרתעה. עכשיו המציאו אגדה חדשה שעוד כמה שבועות נדע למה היה שקט, אבל את השקר הזה חשף ליברמן אתמול. מי שניהל את המהלך זה חמאס, שהחליט מתי להתחיל ולסגור. ליברמן שם את נושא ההרתעה על השולחן. ראש הממשלה מפחד מעימות. תושבי הדרום הפכו לבן ערובה".

לפיד התייחס גם לסוגיה הפוליטית ולאפשרות שהבחירות יוקדמו: "אנחנו עומדים לפני בחירות. אני לא חושב שאנחנו פחות רלוונטיים. כדאי שאנשים ישימו לב. אנשים מדברים על פוליטיקה ואיזה תיק יקבלו. לא מעסיקים אותם תושבי הדרום. מעסיק אותם איזה תיק הם יקבלו. אם בנט, או צחי, או ביבי".
אתה בונה על ברית פוליטית עם ליברמן?
"אני תוקף את נתניהו על מדיניות, כי הוא ראש הממשלה, ואני חושב שצריך לדבר בכבוד עליו ועל משפחתו. כשהיה צריך לתקוף את ליברמן - תקפתי. בשני נושאים אני מסכים: צריך להעביר את חוק הגיוס כלשונו, וזה יתרום לחרדים. זאת לא התקפה על החרדים. אתמול הסכמתי עם 99 אחוזים ממה שהוא אמר במסיבת עיתונאים. זאת רפיסות מיותרת". 
על האפשרות שיהיו בריתות פוליטיות לקראת הבחירות אמר לפיד, ש"אני עסוק במדינת ישראל. כולם מדברים עם כולם. יהיו חבירות בסופו של דבר. הממשלה הזאת מתעסקת בכיסאות שלה, היא מפלגת. העם צריך לחשוב אם הוא רוצה שני עמים, או עם אחד".