דבריו של השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, על כך שירי על תל אביב הוא שונה מירי על יישובי הדרום, עוררו זעם רב במערכת הפוליטית על האפליה ביחס. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה בעקבות הדברים בה נאמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שולל לחלוטין את האמירה שיש הבחנה בין העוטף לבין תל אביב. התוקפנות של חמאס איננה ״מינורית״ ואין הבחנה בין הירי של חמאס לעבר יישובי הדרום לבין ירי לכל אזור אחר במדינת ישראל".


גם חברתו לממשלה של הנגבי, השרה מירי רגב, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "צחי הנגבי ידידי, טעית! האמירה שלך לא היתה במקומה. כפי שאמרתי השבוע בסיורי בשדרות ובשדות נגב: 'דין עוטף עזה כדין תל אביב'. כל ירי שמסכן את שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל בכל מקום, חייב לייצר תגובה קשה וזהה".
 
 
יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר כי "על פי צחי הנגבי על תושבי תל אביב אסור לחמאס לירות. על תושבי הדרום מותר לירות. על פי הממשלה - אי אפשר להגן על תושבי הדרום. שלטון שאין לו ערכים, שמבדיל בין דמם של אזרחי ישראל, חייב ללכת הביתה".

ח"כ חיים ילין מיש עתיד, תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר אמר כי "השר צחי הנגבי אמר את מה שכולנו בדרום כבר הבנו בשמונה חודשים: את ממשלת נתניהו ממש לא מעניינים תושבי עוטף עזה ואין להם בעיה שנחיה בממ"ד מסבב לסבב. אנחנו משעממים אותם. תתביישו. לא מגיע לכם להיות שרים ולייצג ממשלה דמוקרטית".

עוד הוסיף ש"אם 470 טילים בפחות ב24 שעות היו מתפוצצים סמוך לביתך כאשר אתה שוהה עם ילדייך לא היית מעז לומר את הדברים. אחרי הרבה שנים בפוליטיקה ובקבינט הגיע הזמן שתניח את המפתחות ולך להגן על מדינת תל אביב. כל מה שאני שומע מהקבינט בימים האחרונים זה בכי ונהי על מה שלא עשו כדי להגן על תושבי עוטף ישראל והדרום. עוד הוכחה למה ממשלת נתניהו סיימה את תפקידה וחייבת ללכת הביתה".

ח"כ מאיר כהן מיש עתיד אמר כי "השר צחי הנגבי, ממקורבי ראש הממשלה, מחזק בדבריו הבוקר את מה שאנחנו תושבי הדרום מבינים מזמן: בעיניי ראש הממשלה, אנחנו תושבי הדרום, שווים פחות. אין זו הפעם הראשונה שגורם בכיר משנן מסר זה מדף המסרים שנכתב על שולחנו של ראש הממשלה. אחרי כל ההסתות והפלגנות, בוחר ראש הממשלה כעת להבדיל בין דם תל אביבי לבין דם של תושב הדרום ובשביל מה? בשביל להצדיק את ההתקפלות שלו מול חמאס!"

ח"כ איציק שמולי הגיב: "‏יידעו תושבי הדרום והצפון, חייהם בעיניי ממשלת הליכוד שווים הרבה פחות. החמאס שווה תגובה רק אם תל אביב מופגזת. שערורייה". מרב מיכאלי כתבה בטוויטר כי "ממשלת נתניהו הבטיחה לבטל את הפריפריה. גם זו דרך".

אבי דבוש תושב שדרות וראש מטה הפריפריות במרצ: "כש- 500 רקטות ביממה, עם הרוג ועשרות נפגעים באשקלון, שדרות, נתיבות, אשכול ושער הנגב, הופכים ל"מינוריים", בפי השר הנגבי. למה? כי אנחנו לא תל אביב. ממשלת ישראל נפלה על הראש. אנחנו משעממים ולא מעניינים אותה. רק מהפך פוליטי יביא לשינוי". 

צחי הנגבי. צילום: מרק ישראל סלם


יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, אמר כי "התבטאות כזו כמו של צחי הנגבי היא לא ראויה בעליל. כיצד יתכן ששר בישראל יתבטא בצורה כזאת? עוטף ישראל זו מדינה ישראל ולארגון טרור אין מושג כזה מתקפה מדודה, על אחת כמה וכמה שאזרחי ישראל נפגעו בגוף ובנפש אני דורש מהשר הנגבי להתנצל ומיד על דבריו הקשים". ח"כ בצלאל סמוטריץ' בטוויטר: "אם ‎צחי הנגבי לא מודח היום מהליכוד לליכוד אין יותר זכות קיום"
 
מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר הגיב: "אמירתו של הנגבי מעידה על אובדן דרך. הרפיסות מול החמאס והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית מקבלים עכשיו נימוקים הזויים המחלקים את מדינת ישראל לאזרחים סוג א ואזרחים סוג ב".
 
עוד אמר: "ישובי עוטף ישראל הם הבירה החברתית של ישראל. אורח חייהם מהווה עדות לגבורה ושליחות. דין עוטף עזה כדין תל אביב וירושלים, כל טיל שעף לבית בכרם שלום דינו כטיל שעף לקניון עזריאלי. אנו מקווים לשינוי בהקדם של מדיניות הממשלה והחזרת  עוצמתה של מדינת ישראל והכבוד הלאומי".
 
ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד אמרה כי "הנגבי רק אמר את מה שחושב ראש הממשלה - הפריפריה לא מעניינת אותו. זו הסיבה שכבר כמה חודשים טובים תושבי העוטף נאלצים לחזות בביתם עולה בלהבות מעפיפונים ובלוני תבערה, זו הסיבה שראש הממשלה לא טורח למצוא פתרון אמיתי מול עזה. הממשלה הזו יכולה ללכת הביתה".
 
ח"כ לאה פדידה מהמחנה הציוני הגיבה ש"המשמעות של דברי השר הנגבי הבוקר היא שישראל מכירה בכך שיש מדרג שונה לחיי תושביה בהתאם למקום מגוריהם. הליכוד תמיד התיימר להיות מפלגת העם: אם כך מתבטא שר מטעם הליכוד, זה רק מוכיח שהליכוד כבר מזמן התנתק מהעם".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: "יצא המרצע מן השק של ממשלת ישראל. עוטף עזה מחוץ ל׳מדינת ישראל׳. בבוקר בו תושבי עוטף עזה עדיין מלקקים את פצעיהם ומנסים לחזור לשגרה מינימלית אחרי 500 טילים שנורו לעברם ביממה אחת, אנו נאלצים לשמוע את דברי העלבון משר בכיר בממשלת ישראל".
 
עוד אמר כי "לא זכור לי מתי לאחרנה ביקר השר הנגבי באשכול. לא זכור לי מתי נפגש איתנו או עם תושבים ושמע אותם ישירות. אני מזמין אותו להגיע לכאן ולשמוע את התושבים, להגיע לקבלת שבת בקיבוץ כרם שלום ולראות במו עיניו כיצד מקבלים את השבת בישוב במדינת ישראל שהוא סמל ומופת של הציונות. אוי לנו שהאיש האמון על הפיתוח האזורי מחזיק בדעה כזו. מצפה מראש הממשלה לקרוא את שריו לסדר".