קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, שוחח הערב (חמישי) עם סטודנטים פרו ישראלים במכללת סיטי קולג', אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה הוותיקים בניו יורק. במהלך הרצאתו התייחס דיין לטבח בבית הכנסת בפיטסבורג מצד אחד, ולמחאות השמאל נגד מדיניות ישראל, ונגד המדינה מצד שני. "אסור להשלים עם אף סוג אנטישמיות אבל הניאו-נאצית היא הקטלנית ביותר – בין הטבח בפיטסבורג לאירועי שרלוטסוויל, העובדה שהנפת דגל נאצי ברחבי ארה"ב חוקית מעוררת דאגה", אמר דיין לסטודנטים.



בנוגע לתנועות האנטי ציוניות בארצות הברית, אמר הקונסול כי "אם אמרתי שהגזענות הנאו-נאצית היא הקטלנית ביותר, אנטישמיות ואנטי ציונות של השמאל האנטי הציוני היא הצבועה ביותר". "אין תנועה פרוגרסיבית יותר מהציונות שלקחה אנשים שסבלו מדיכוי והחרמה, ליכדה אותם והביאה אותם למולדתם", טען דיין בפני הסטודנטים.



הפגנה נגד הנאום של דני דיין, צילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק
הפגנה נגד הנאום של דני דיין, צילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק



דיין סיכם את ההרצאה ופנה לסטודנטים הפרו ישראלים בקהל. "תרימו את הראש", ביקש דיין, "תהיו גאים שאתם נלחמים למען ישראל, תהיו גאים שאתם ציונים. אתם בצד הנכון של הצדק, בצד הנכון על ההיסטוריה". לצד הרצאתו, מחוץ לאולם התקיימה הפגנה עם עשרות משתתפים ביוזמת קבוצת הסטודנטים " students for justice in Palestine" בשיתוף קבוצת הסטודנטים במכללה "The City College Young Democratic Socialists‎‏" שקראו: "לשחרר את פלסטין", הניפו את הדגל הפלסטיני, "מזמינים פושע מלחמה לקמפוס שלנו", ו-"דני דיין רוצה למחוק את פלסטין מהמפה".