לאחר הסערה שעוררו דבריו, במסגרתם הבדיל בין ירי על תושבי הדרום לירי על תושבי ת"א, התייחס הבוקר (שישי) השר לשיתוף פעולה אזורי, בתכניתו של נסים משעלב-103FM, להסלמה בדרום, והצהיר: "אנחנו הולכים לבחירות, צריך רק לסכם את המועד. יש שיקולים לכאן, ולכאן. בכל אופן, תקופת כהונתה של הממשלה הזו לא תהיה ארוכה". 

בהתייחס לביקורת על הממשלה, בעקבות התנהלותה מול חמאס, אמר: "אני לא מעריך שחמאס חשב שנכנענו לטרור. עובדה שהוא התחנן בהרבה מאוד ערוצים, ועם מתווכחים רבים שנחדל מהמכות שהטחנו בהם. אם הוא היה חושב שידו על העליונה, הוא היה ניצב איתן, אבל הוא היה על הגחון וביקש להפסיק".

 

לדבריו, "הממשלה לא פישלה. אנחנו נמצאים בעימות מתמשך לאורך 70 שנה, ויש תקופות שבהם העיניים שלך מרוכזות במקום אחד, ויש תקופות בהם נסתכל למקום אחר. בחודשים האחרונים העיניים שלנו היו מרוכזות בנעשה באזור הדרום, 250 מחבלים נהרגו על הגדר, מדינת ישראל משקיעה מיליארדים בכדי להתמודד עם המכשול התת קרקעי, שנועד בכדי להעניק תחושת ביטחון לתושבי עוטף עזה".


"תושבי הדרום מרגישים שהמענה שהממשלה בחרה בו איננו מספק", הוסיף הנגבי, שהסביר: "התחושה הזו לכשעצמה היא עובדה, ואי אפשר להתווכח איתה. הם היו רוצים לראות את צה"ל נכנס לחאן יונס, ולרפיח, ולעזה, וכותש, ומרסק, ומפוצץ את האויב".

"זה לא מה שאתה היית רוצה?", שאל נסים משעל את השר, שענה: "בוודאי שהייתי רוצה לראות את זה, אם הייתי חושב שתג המחיר כדאי. כפי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול, אנחנו נמצאים בנקודת מבחן, המערכה לא תמה, ואנחנו ערוכים להמשך. אני אשתמש בלשון הכי רזה שאני יכול ואומר שאם המתקפה על הדרום תימשך אני מניח שהתושבים בדרום יהיו מרוצים. העדפנו, בעת הזו, להגיע לרגיעה שהיא נמנעת מתשלום המחירים שנכפים עלינו במערכה כוללת. כשאני שולח חיילים למות אני רוצה שהם, הוריהם, ויקיריהם ידעו שעשינו כל מאמץ למצות כל חלופה אחרת לפני שהם נשלחים אל פני הסכנה. זה לא מבצע, זה לא טיול, זו מלחמה. עם מאות אלפים אנשים חמושים עד צוואר שמוכנים למות כי אין להם מה להפסיד". 

בתוך כך, הוא הסביר מה הניע אותו לפרסם את ההתנצלות בעקבות דבריו על הירי לתל אביב: "הציפייה שלהם מהמנהיגים שלהם היא שיגנו עליהם, ולא שיעניקו פרשנויות על המצב, וינתחו את הסיטואציה לכיוון כזה או לכיוון אחר. לפעמים עדיף להיות חכם, ולא צודק, ואני מרגיש שהכאבתי לאנשים שאין שום עילה להכאיב להם, רק לעזור להם". 
 
את דבריו חתם בהתייחסות לדברי שר הביטחון היוצא, אביגדור ליברמן, שהאשים את רה"מ נתניהו בבריחה מאחריות: "אנחנו ידידים למעלה מ־30 שנה, והייתי מאוד רוצה שהוא יישאר בתפקידו. חשוב שאביגדור ליברמן יאבק על עמדותיו".