על רקע האירועים האחרונים וההתקדמות בצעדי ענק לעבר בחירות 2019, ביניהם פנייתו של שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להקדים את הבחירות, דיבר היום (שבת) חבר הכנסת יואב קיש מ"הליכוד" ב"שבת תרבות" ביישוב שהם ואמר כי  "שר האוצר כחלון הוא היחידי שיכריע אם יהיו בחירות עכשיו. הוא התחיל קמפיין בחירות כבר לפני כמה חודשים. זו תהיה טעות מצידו של שר האוצר לדחוף לבחירות שתקציב 2019 מחייב תיקונים".

עוד אמר קיש: "עורכת הדין דינה זילבר לא תקבל זכות דיבור בוועדת הפנים. אני תומך בגישתה של שרת המשפטים איילת שקד. אם זילבר רוצה להביע עמדה פוליטית - שתתפטר ותצטרף למפלגה שמתאימה לדעותיה".

חבר הכנסת רועי פולקמן, יו"ר סיעת "כולנו" הגיב לדברי חבר הכנסת קיש ואמר כי "גם חה"כ קיש מבין לאחר שלוש וחצי שנות כהונה שההכרעות הכלכליות, המדיניות והפוליטיות מגיעות בסוף לפתחו של שר האוצר משה כחלון. מועד הבחירות יקבע על פי שיקולים של אחריות ציבורית וטובת המדינה הכלכלית והביטחונית, ולא סחטנות וספינים".

יו"ר מפלגת "המחנה הציוני", אבי גבאי, דיבר היום ב"שבת תרבות" בצור הדסה והתייחס גם הוא לסוגיית הקדמת הבחירות: "אנחנו קוראים לבחירות עכשיו, מוקדם ככל האפשר. הגיע הזמן שתהיה בישראל ממשלה שמציעה תקווה, שיודעת שאפשר לשנות ורוצה לשנות. צריך בחירות כדי להחזיר את ישראל לדרך של יוזמה ואומץ".

יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


חברת הכנסת מירב בן ארי מ"כולנו" אמרה שלשום בערוץ הכנסת כי "כחלון מדבר על בחירות כבר שנה". לאחר שנשאלה האם קריאתו לבחירות נובעת מהדוחות שמוכיחים כי הגירעון גדל, טענה כי "גירעון בודקים במאזן שנתי ולא לפי חודשים. אני בטוחה שבסיום השנה הגירעון ייראה אחרת. כחלון לא חיכה לחודש נובמבר, הוא דיבר על זה ואמר שיש לזה חשיבות מבחינת המשק, וגם אמר שהוא ירצה להיות שוב שר האוצר. הוא רוצה להמשיך בתפקיד, בניגוד לשרים אחרים". 

כזכור, ביום חמישי אמר כחלון לנתניהו בשיחה ביניהם כי "במצב הנוכחי, הדבר הנכון ביותר עבור אזרחי ישראל וכלכלת ישראל הוא ללכת לבחירות מוקדם ככל הניתן". כחלון הוסיף בפגישה כי "היציבות הנדרשת בעת הזאת לא ניתנת להשגה במצב הנוכחי, ולכן המעשה האחראי ביותר הוא הקמת ממשלה חדשה, חזקה ויציבה".
שר האוצר הבהיר בשיחה עם ראש הממשלה כי הוא מוכן להוביל את המהלך בתיאום עם שאר גורמי הקואליציה. מקור ב"כולנו" אמר ל"מעריב אונליין" כי כחלון יפעל מול ראשי הקואליציה כדי לתאם תאריך מוסכם לבחירות.

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, נפגש גם הוא עם ראש הממשלה ואמר לו כי בעקבות הודעת כחלון יש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר וכי צריך לתאם מועד בחירות מוסכם עם ראשי המפלגות. השר דרעי הוסיף כי טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות.