לאחר שנפגש אתמול עם ראש הממשלה, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הודיע הערב (שבת) בתוכנית 'פגוש את העיתונות' כי הליכה לבחירות היא בלתי נמנעת. בדבריו, האשים בנט את השר המתפטר אביגדור ליברמן בהפלת ממשלת ימין וציין כי לנתניהו לא הייתה בעיה לתת לו את תיק הביטחון. "מיד בהתחלה הוא אמר שאין לו בעיה לתת את תיק הביטחון, לכן האולטימטום לא רלוונטי. אם מורידים את המורדים אנחנו 56 ח"כים ולא נשרוד כך. רה"מ מנסה לקיים את הממשלה, אבל אני מסכים עם כחלון - אין לנו ממשלה. ליברמן הפיל את הממשלה ביציאה שלו". בסביבת ראש הממשלה דחו את דבריו של בנט ואמרו: "אין סיבה ללכת לבחירות ואסור להפיל את ממשלת הימין. בנט חייב לגלות אחריות ולא לתת יד להפלת הממשלה שיכולה לכהן עוד כשנה".



עוד הוסיף בנט: "ניסינו לקיים לפני שנתיים וחצי, אתם מכירים את הסחיטות בממשלה כזו. זו ממשלה שלא מפנה את חאן אל אחמר ושוחקת את ההרתעה, זאת לא ממשלה. הגעתי למסקנה כמו כחלון. הוא צודק. בסוף, יש איזה קרב על מי הרופא שייקבע את המוות של הפציינט. הייתה ממשלה במשך ארבע שנים, טוב שהיא התקדמה, היו משיכות חבל ימינה ושמאלה, היום אין לנו ממשלה, ובלית ברירה נלך לבחירות. הדיון הוא לא דרמטי, כי זה כמה חודשים". 



"הסוגיה המרכזית בבחירות הבאות זה לא ראש הממשלה, כי זה נתניהו. השאלה אם נהיה מספיק חזקים למשוך ימינה, או כמו ליברמן, ננקוט במדיניות של שמאל. באוגוסט 2016 ליברמן העביר 31 מיליון שקלים לחמאס. ליברמן מבטא מדיניות שמאל מובהקת - הוא נלחם ופגש את הקטארים, כשאנחנו התנגדנו. כשאני נלחמתי שנירה במשגרי העפיפונים, הוא משך שמאלה".



בראיון לחברת החדשות, הוסיף שר האוצר משה כחלון לקרוא לבחירות מוקדמות וטען כי בליכוד עסוקים בספינים על חשבונו. "שר ביטחון ומפלגה מאוד חשובה נטשו. בלתי אפשרי לנהל קואליציה בשנה הרביעית. יש לנו בעיה אמיתית. אנחנו בסכנה של הפקרות תקציבית, אנחנו בקושי מצליחים לגייס רוב בחודשים האחרונים", אמר כחלון והוסיף: "אני בוגר בית הספר הזה, זה ספינים, ושיפסיקו לאיים. איומים טובים לחברי הליכוד. אני לא עובד שם, אני שותף. הם יצטרכו לקבל את דעתי. עשינו המון דברים יפים בשלוש וחצי שנים. אני לא אפקיר את הכלכלה למען עוד חודשיים שלושה. יגידו שהם הולכים משיקולים פוליטיים. 
עוד ציין כחלון כי אין לו בעיה שבנט יכהן בתור שר ביטחון. "מבחינתי, כל מי שנתניהו יחליט, מקובל עליי לתפקיד שר הביטחון". על הטענות על בור תקציבי שגורם לו לרצות בחירות בשלב הזה, אמר שר האוצר: "זה לא נכון, הנתונים נמדדים בדצמבר לדצמבר. מעולם כלכלת ישראל לא הייתה חזקה כמו בשלוש וחצי השנים האחרונות - האבטלה נמוכה, נכים, חיילי צה"ל, כולם נהנים. הלוואי וכל הזירות במדינת ישראל היו בטוחות ויציבות כמו הכלכלה. לכן בנושא הגירעון - תנוח דעתכם".

בתוך כך, ברקע הרצון של גורמים רבים בקואליציה להקדים את הבחירות לחודש מרץ הקרוב, בכירים בש״ס אמרו הערב כי "תנועת ש״ס לא מתנגדת לבחירות. ש״ס מוכנה ללכת לבחירות בכל מועד, לאחר ההישגים המצוינים שהשיגה בבחירות לרשויות המקומיות. אולם, אם רה״מ רוצה להמשיך עם הממשלה הנוכחית, ש״ס תתמוך בכך".
מוקדם יותר, בציוץ שפרסם ראש הממשלה נתניהו, הוא תלה את האחריות לשלמות הממשלה בידיו של שר האוצר משה כחלון, שהביע את התנגדותו למינוי בנט לתפקיד הבכיר, וקרא לו שלא להוביל את ישראל למערכת בחירות מוקדמת. 
"‏מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה", כתב נתניהו והוסיף, "אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין. כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019".