על רקע הכוונה להביא לפיזור הכנסת בהקדם האפשרי תנסה שרת התרבות והספורט מירי רגב להשלים כבר מחר בקריאה שנייה ושלישית את חקיקת חוק הנאמנות בתרבות השנוי במחלוקת, שיאפשר לה לשלול תקציבים מגופי תרבות "החותרים תחת המדינה וערכיה".



רגב הביעה תקווה שיימצא הרוב הדרוש לאישור החוק, לאחר ששוחחה בסוף השבוע עם שר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן ולדבריה קיבלה ממנו הבטחה כי הוא וחברי הכנסת של סיעת ישראל ביתנו יצביעו בעד הצעת החוק. ליברמן ישוב כבר מחר, על פי החוק הנורווגי הקטן, לכהן כחבר כנסת במקום יוליה מלינובסקי, שתפנה עבורו את מקומה בסיעת ישראל ביתנו. במפלגתו של ליברמן אומרים כי טרם דנו בנושא ולא הוחלט אם לתמוך בהצעה או להתנגד.



בשבוע שעבר החלו בוועדת החוקה של הכנסת בהכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית והן יימשכו גם מחר. בכוונת השרה רגב להשלים את ההצבעות בוועדה ולהעלות כבר מחר את הצעתה להצבעה סופית במליאת הכנסת.



להצעת החוק הוגשו כ־340 הסתייגויות על ידי סיעות האופוזיציה. הסתייגות נוספת של ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) קובעת כי אין בחוק שיתקבל כדי לגרוע מסמכותו של השר לקבוע תבחינים לתמיכות בהתאם למדיניותו ולפי כל דין, וכן להפחית או לשלול תמיכה לפי כל דין.



באופוזיציה ינסו לטרפד את הניסיון לאשר את החוק. את המאבק בוועדת החינוך מובילים חברי הכנסת עפר שלח ומאיר כהן מסיעת יש עתיד. ח"כ תמר זנדברג טענה בדיון כי הסתייגות זו משמעה מתן כוח בלתי מוגבל לשרת התרבות. מנגד אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי: "כוונת הסעיף לא היתה לתת לשרה עוד סמכויות". מספר חברי כנסת מהאופוזיציה, בהם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), כבר הודיעו כי אם החוק יאושר, בכוונתו להעביר את הנושא להכרעת בג"ץ.