ביקורת חריפה באופוזיציה על החלטת הממשלה לאשר קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה על מנת לאשר את תוכנית הגדלת הפנסיות לגמלאי המשטרה. מדובר בקיצוץ של 1.3 אחוזים במשרדי הממשלה ב-2019 ועוד קיצוץ של 1.5 החל משנת 2020 ועד לשנת 2035. עלות התכנית היא 22 מיליארד שקלים שתתפרס עד שנת 2035. יש לציין כי בית המשפט לעבודה קבע כי על המדינה לקיים את ההתחייבות לשוטרים שניתנה להם משנת 2006 שאכן תנאיהם יושוו מה שלא קרה עד כה. 

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר כי "ממשלה שמקצצת 'קיצוץ רוחבי' לכולם, בלי סדר עדיפויות, זאת ממשלה שאפשר להחליף אותה במחשבון קסיו. אפשר לשנות את זה. להקים ממשלה אמיצה, שקובעת סדר עדיפויות ושמה בראשו את החיים עצמם, מזהה את הבעיות ומטפלת בהן".
חברת מפלגתו, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי ״הקיצוץ הרוחבי הוא אסון, והוא פוגע אנושות בחינוך, ברווחה, בביטחון הפנים ובבריאות. מדובר בהרס מדינת הרווחה לטובת ספינים ורווחים פוליטיים, והדבר מעמיד באור מגוחך ועלוב כל הישג חברתי שהושג. קיצוץ רוחבי הוא לתמיד, והוא מגדיל הפערים האלים ביותר שיש משום שמי שיש לו לא נפגע, ואילו עניים ומעמד ביניים ישלמו מכיסם מה שנגזל מהם בקיצוץ הזה״.

ח"כ איציק שמולי אמר כי "כל קיצוץ רוחבי באשר הוא משקף חוסר מנהיגות ובריחה מקביעת סדרי העדיפויות. כל קיצוץ רוחבי הוא כואב, אבל חיתוך בסדר גודל כזה בתקציבי הבריאות והרווחה הוא פשוט בלתי אפשרי. הממשלה רוצה להנחית כאן מכת גרזן על ראשם של הקשישים, החולים והילדים בסיכון. ‬שרי הממשלה חייבים לגלות מעט אומץ ולעצור זאת".
בהסתדרות המורים קראו למנוע את הפגיעה בתקציב משרד החינוך. בפנייה לראש הממשלה בנימין נתנהיו, כתבה מזכ"לית ההסתדרות, יפה בן דויד, כי "מצופה כי הממשלה תפעל להעלאה ולגידול מתמיד של תקציב החינוך ולא תפקיר אותו לקיצוץ שיסיג את חינוך ילדי ישראל שנים לאחור".

גורמים בהסתדרות המורים מותחים ביקורת קשה נגד התנהלות השר בנט בשיחה עם "מעריב" ואומרים כי "הוא הצביע בעד הקיצוץ בתקציב וגם אחרי שהקיצוץ עבר הוא לא פעל כדי לנסות להחריג את המשרד שלו או לנסות למנוע או להקטין אותו. במקום להיות שר החינוך שדואג לעתיד ילדי ישראל הוא דואג לכיסא שלו במשרד הביטחון".

ח"כ מרב מיכאלי כתבה בטוויטר: "מחכות שעות במיון? חודשים לרופאה מומחית? שעות לאוטובוס? צפיפות איומה בכיתות? וברכבת? ממשלת נתניהו אישרה עכשיו קיצוץ רוחבי שיעשה את כל זה עוד יותר גרוע. הקיצוץ הזה קנה לנתניהו דחייה בבחירות, אבל הן יגיעו. רק תזכרו את זה כשהן יגיעו".
אבל לא רק באופוזיציה התנגדו לקיצוץ. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לאחר אישורו כי "מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני רה”מ והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל. הקיצוץ הצפוי, הגדול ביותר בשנים האחרונות, יביא לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה. ביניהם - התכנית להורדת העומסים בחדרי המיון, התכנית לצמצום הזיהומים, התכנית לשיפור השירות בפגיות, קיצור תורים בהתפתחות הילד ועוד". 

"הבהרתי לראש הממשלה כי צורכי הבריאות של אזרחי ישראל הולכים ועולים, לצד העלייה בתחלואת החורף שהחלה והצורך להתמודד גם עם הסיכונים להתפרצויות בתחלואת חצבת ושפעת. אני שב וקורא לשר האוצר ולראש הממשלה להחריג את צרכי הבריאות מחרב הקיצוץ התקציבי ואף להביא להגדלת התקציב לבריאות"..

ואילו שר החקלאות אורי אריאל, שיחד עם השר חיים כץ, היו היחידים שהצביעו נגד הקיצוץ, אמר כי "זוהי חרפה. הקיצוץ המאסיבי במשרד החקלאות יפגע קשות בענף החקלאות. ההצעה הוגשה כמה רגעים לפני כניסת שבת ולא היה לנו כל אפשרות להיערך. בישיבת הממשלה הסברתי כי גם כאן הופכים את החקלאים לשק החבטות לאחר שחוו קיצוץ במים לחקלאות. כל גזרה כזו תפגע בחקלאים הישראלים ותוכניות החיזוק השונות שישנם במשרד לטובת החקלאים".