האם יש אכיפה בררנית נגד נתניהו? פרשן 103FM, אראל סג"ל, ארח הבוקר (ראשון) בתוכניתו את עיתונאי ערוץ 20 איתמר פליישמן, והשניים שוחחו על הגילויים האחרונים בנוגע לקשרים בין יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס. השניים השוו את היחס שאותו מקבל לפיד מרשויות החוק לחקירות שמנוהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטענו כי אי אפשר לחקור את האחד, בעוד השני מאותרג על ידי התקשורת והמשטרה.



אראל סג"ל: "ביום שישי אחרון חשפה אילה חסון בחדשות עשר שבמהלך כהונתו כשר אוצר, יאיר לפיד נהג להיפגש עם ארנון (נוני) מוזס בפגישות עלומות. מיד כששמעתי שלחתי שאילתה למשרד האוצר ותהיתי האם שר האוצר דיווח על כך ליועמ"ש של המשרד. בהסכם של ניגוד העניינים של יאיר לפיד, 'ידיעות אחרונות' קיימת בשלושה סעיפים שונים. אין עדיין תשובה לשאלתי אך קיבלתי את הלו"ז של השר בשנת 2014 ובו נוני מוזס כלל לא מופיע. יאיר לפיד השיב לאילה חסון כי נפגש גם עם שלדון אדלסון ומו"לים נוספים. חשוב לזכור שאלו לא קיימים בניגוד העניינים שלו בעוד ש'ידיעות אחרונות' כן".



איתמר פליישמן: "אעשה סדר. ברקע של הפגישות הללו עמד חוק 'ישראל היום' אשר הביא לפירוק הממשלה. משמעות החוק הייתה להכריח אנשים לרכוש את החינמון בכסף ששווה מאוד לנוני מוזס. אנחנו כבר יודעים שהסיעה של יאיר לפיד די ממושמעת ורובה הצביעה בעד. בכך אנחנו יודעים שעבר חוק בכנסת שמטיב לאיש ממון מאוד מוכר שנפגש עם יאיר לפיד באופן דיסקרטי וחשאי. אני תוהה האם היו קשרים נוספים בין מפלגת יש עתיד ל'ידיעות אחרונות'. הדבר המקומם ביותר הוא שבממשלה בה לפיד כיהן כשר האוצר, עברו 3 וחצי מיליון שקלים לקבוצת 'ידיעות אחרונות' וכולם מכסף ממשלתי. כל זאת תמורת סיקור חיובי".



רועי עידן: "זכרו שיש חוק במדינת ישראל המאפשר פרסום חובה בעיתונים הגדולים במדינה".



איתמר פליישמן: "אתה מדבר על חוק קטגורי שלשר אין נקודת מגע איתו. במקרה הזה שרי יש עתיד, בזמן שהוא נפגש בחשאי עם המוציא לאור של 'ידיעות אחרונות', העבירו כסף ממשלתי בעבור סיקור חיובי למערכת 'ידיעות אחרונות'. החוק הזה צריך להיות שווה. אם פוליטיקאי אחד במדינה נחקר על סיקור חיובי בעבור כסף זה צריך להיות רלוונטי לכולם. אציין גם שחברי הכנסת יאיר לפיד, עליזה לביא, רות קלדרון ועופר שלח הוציאו באותם שנים ספרים בהוצאת 'ידיעות אחרונות'. זו הטבה ששווה המון כסף לסופר".



אראל סג"ל: "נתקדם הלאה באותו הסיפור דווקא לקשרים עם ארנון מילצ'ן".





איתמר פליישמן: "כבר הבנו שיש עתיד העבירה עבור סיקור חיובי 3 וחצי מיליון שקלים מכסף ממשלתי ל'ידיעות אחרונות' אך ליאיר לפיד יש גם נגיעה של ממש בתיק 1000. על פי המשטרה, יאיר לפיד הוא עד המפתח שאמור להעיד נגד נתניהו בטענה שהוא ניסה לקדם חוק עבור ארנון מילצ'ן שסיפק לו סיגריות. אנחנו יודעים שיאיר לפיד לא כלל את ארנון מילצ'ן בניגוד העניינים ובעצם לא דיבר אמת בנושא. אנחנו יודעים שהוא בעצמו ניסה לקדם את החוק שהוא מעיד עליו. אנחנו גם יודעים שביוגרף של ארנון מילצ'ן העיד ששמע מלפיד וממילצ'ן שקיבל סיוע כספי עבור הקמת יש עתיד שלאחר מכן ניסה לקדם את החוק עבורו".



שבוע שעבר גם שודר סרט של בן כספית בתאגיד השידור שנקרא 'חידת הלפיד' על עלייתו של יאיר לפיד בפוליטיקה הישראלית. בסרט, ראש הממשלה שלעבר, אהוד אולמרט, סיפר למצלמה בקולו שיאיר לפיד הגיע אליו יחד עם ארנון מילצ'ן כשהחליט להקים מפלגה. הטענה שלי היא כזאת: צריך להחליט, אם הדברים הללו פליליים- הם פליליים לכולם ויאיר לפיד צריך להיחקר עוד היום. אם לא אז יש לסגור את כל החקירות האחרות. אין דבר יותר גרוע למערכת חוק מאשר אכיפה בררנית".



אראל סג"ל: "כל הסיפורים הללו הוכנסו לפנייה ליועמ"ש בנוגע לכל תיק 2000. אכיפה בררנית היא רשע. יש הקלטות, יש אנשים שמדברים, הכל ברור- למה לא חוקרים את זה? איך ממליצים להעמיד את ראש הממשלה על שוחד בעקבות שיחת מסדרון עם מילצ'ן כשאנחנו מגלים כאן שקר על שקר על שקר. שיתבע אותי דיבה, אני יודע מה אני אומר. אמשיך להשמיע כאן שוב את מה שהולך איתי עוד מימי גל"צ- ההקלטה של ליאור חורב, מי שהיה יועצו של המפכ"ל, שחשף שהתקיימו מפגשי תיווך בין בכירים במחנה הציוני, בכירים ביש עתיד ו'ידיעות אחרונות'. אני אינני שופט או פרקליט אך מדוע הם לא נחקרו מעולם? יש כאן מאסה של עובדות שדורשת התייחסות של היועמ"ש".