למרות הציפיות וההערכות, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט, ושרת המשפטים ומספר שתיים בסיעתו, איילת שקד, הודיעו כי מפלגתם תישאר בממשלה ובקואליציה וכי הם לא יברחו מאחריות. התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו לבוא, חלקן מברכות וחלקן מותחות ביקורות על ההחלטה. 


שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, הגיב להחלטתם וכתב בחשבונו בטוויטר כי "עכשיו כולם מבינים למה איבדנו את ההרתעה".



חבר הכנסת מוטי יוגב בירך את החלטת ראשי המפלגה ואמר: "מברך את ראשי סיעת הבית היהודי על החלטתם להמשיך במאמץ לניהול המדינה כחברים בממשלה ובקבינט, מתוך אחריות רבה לטובת העם והמדינה. ההם מוכנים לעמוד מול האתגרים הביטחוניים והאחרים העומדים לפתחינו, נכונים לאחד שורות בממשלה ובעם ולעשות כל מאמץ להמשך ניהול המדינה באופן אחראי."


חברת הכנסת מיכל בירן מ"המחנה הציוני": ניצלנו מבנט כשר ביטחון, אבל במחיר כבד של הישרדות ממשלה רעה. עם דיבור גבוה על התקפלות נמוכה של בנט ושקד, אסור לשכוח במי מדובר: אנשים שהתעסקו בפוליטיקה קטנה בקבינט במשך שנתיים, תוך הפקרת ביטחון המדינה. במופע מביש של ציניות במסווה של אחריות לאומית הם מתייצבים מול המצלמות, וממשיכים לתרום לכישלונה המהדהד של הממשלה ושל מדיניות הביטחון שלה".



לא מתפטרים. בנט ושקד. צילום: מרק ישראל סלם



רויטל סוויד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רויטל סוויד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ח"כ שלי יחימוביץ, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמרה כי ״החלטתם של בנט ושקד להאריך את חייה של ממשלת נתניהו הגוססת מצערת, והיא מנציחה את שליטתו של הימין קיצוני שהוא מיעוט בעם על מדינה שלמה. כהונתה של שקד היא סבב אלים נגד מערכת המשפט ושלטון החוק, ועם כל הביקורת הקשה על רה"מ נתניהו, שמינה עצמו לשר הביטחון מטעמי תעמולה פוליטית והישרדות אישית, אפשר לנשום לרווחה על שלא הפקיד את תיק הביטחון בידיו של בנט ולא אפשר לו לממש פנטזיות מלחמה אשר היו גובות מחיר דמים יקר של מיטב בנינו. הצמד בנט-שקד הפך את המפד"ל ממפלגה דתית לאומית בת שיח, לזרם קיצוני לאומני, מדינית וכלכלית כאחד, הגורר את הציבור בעל כורחו לשסע חריף ומסוכן״.



יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: ״יש לקוות שנתניהו ובנט לא מתכוונים לצאת למלחמת סרק ולהקריב חיילי צהל בשביל הדילים הפוליטיים שלהם. בנט הוכיח את הפער העצום בין הדיבורים הגדולים לפחדנות הקטנה. משרדי החינוך והמשפטים ימשיכו לסבול תחת מגמות הגזענות והסיפוח של בנט ושקד ואלה המשרדים הראשונים שמרצ תדרוש בממשלה הבאה.. את הכנסת הזאת צריך לפזר ומרצ תעלה ביום רביעי את הצעת החוק לפיזור הכנסת כמתוכנן״.



סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "מברכת את בנט ושקד על ההחלטה הנכונה להישאר בממשלה. בעת הזאת האינטרס הלאומי הוא המשך קיומה של הממשלה, מתוך הבנת גודל האתגרים וההזדמנויות".

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ רויטל סויד כתבה בטוויטר: "מבינה שבנט מנסה לערפל את התמונה שנאבק כמו אריה ונפל כמו יתוש, אבל זה לא מאפשר לו להסית נגד לובש מדים. ההשוואה המבישה שעשה בין הפצ"ר למחבל היא חצופה, מסיתה ופוגעת בצה"ל. נפתלי בנט תחזור בך מההשוואה ותתנצל!".

ח״כ ניסן סלומינסקי ,יו״ר ועדת החוקה: "מדינת ישראל זקוקה ליציבות פוליטית. נמשיך לפעול ברוח הציונות הדתית לטובת מדינת ישראל ואזרחיה. אני קורא לכל סיעות הקואליציה לנהוג באותה אחריות לאומית".