ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי כמות העברות הנשק האיראני דרך סוריה לחיזבאללה בלבנון פחתה באופן משמעותי מאז הפלת המטוס רוסי. נתניהו אמר את הדברים בתשובה לשאלה שהפנו אליו חברי כנסת בנושא. לדבריו, ישראל ממשיכה בטיסות ביון בשמי האזור.



נתניהו סרב להשיב לשאלה לגבי הרמזים שהשמיע בימים האחרונים בנוגע לפעילות מתמשכת ברצועת עזה ואמר כי יתייחס לכך רק בוועדת משנה חשאית. עוד אמר ראש הממשלה, כי בקרוב צפויות הפתעות נוספות ביחסים עם מדינות ערב וסיפר כי בפגישתו עם סולטן עומאן הוסכם כי מטוסים מישראל יוכלו לטוס מעל עומאן בדרכם להודו. נתניהו נשאל עוד לגבי אפשרות שהאיראנים יממשו את איומם ויחסמו את מצרי באב אל מאנדב ועל כך אמר כי ישראל תפעל בנושא בשיתוף עם הקואליציה הבינלאומית.



עוד אמר ראש הממשלה בפתח הוועדה, כי הפלת הממשלה בשלב הזה היא חוסר אחריות. "נכנסתי אתמול לתפקיד שר הביטחון. נפגשתי עם הרמטכ״ל גדי איזנקוט ועם הרמטכ״ל המיועד אביב כוכבי. אנחנו נערכים לכל האתגרים. כפי שאמרתי אמש, אנחנו בתוך מערכה שעדיין לא הסתיימה. בתקופה ביטחונית רגישה כזאת זה חוסר אחריות להפיל את הממשלה".



בנימין נתניהו בועדת חוץ וביטחון. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו בועדת חוץ וביטחון. צילום: מרק ישראל סלם



"בין אם שותפינו יחליטו להפיל את הממשלה ובין אם לאו, אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחון ישראל וביטחון אזרחינו. נעשה זאת בשום שכל, אחריות ובנחישות. אני סומך על צה״ל, אני סומך על כוחות הביטחון, ואני סומך על אזרחי ישראל. יחד נוכל לכל אתגר - ונבטיח את ביטחון ישראל", אמר נתניהו.



כזכור, ב-17 לספטמבר פגעו טילים סוריים במטוס האיליושין הרוסי שחג מעל שמי סוריה  והביאו למותם של 15 החיילים הרוסים ששהו בתוכו. לפי טענת משרד ההגנה הרוסי, מטוסי חיל האוויר הישראלי אחראים להפלת המטוס הרוסי בסוריה, והטילים הסוריים שינו את מסלולם מעט לפני שפגעו במטוס האיליושין. לפי נתונים ממכ"ם מערכת ה-S400 שרוסיה פרסה בבסיס האוויר חמיימים שבאזור לטקיה, נחשף כי טיל הנ"מ הסורי שוגר לעבר מטוס אף-16 ישראלי לפני ששינה את מסלולו לפתע ופגע בסופו של דבר במטוס הביון הרוסי.



הגרסה הרוסית לאירועים עומדת בסתירה לתחקיר הישראלי, שמטיל את האשמה בתקרית על כתפי צוות הנ"מ הסורי, שעל פי התחקיר פעל באופן לא מקצועי ושיגר טילים רבים בלא להתחשב בתעופה האזרחית באזור, ועל איראן.