לשכת ראש הממשלה חיפשה אתמול בערב כל דרך כדי ללחוץ על השרים נפתלי בנט ואיילת שקד שלא להתפטר מתפקידם. מקורבו של ראש הממשלה נתן אשל, יצר קשר עם לשכתו של הרב חיים דרוקמן, הרב המשפיע ביותר בציונות הדתית וניסה לברר אם יש דרך לשכנע את הרב לשכנע את השניים שלא לפרוש, כך דווח הערב (שני) ב"החדשות". על פי הדיווח, התשובה שקיבל הייתה שהרב לא עוסק בפוליטיקה, אבל מה שחשוב לו הוא להבין אם באמת המצב הבטחוני כה חמור כפי שתיאר ראש הממשלה או שאין שום התפתחות דרמטית כמו שאומר בנט.
ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, הנושא בתפקיד רגיש שבו אין להתעסק בפוליטיקה, הגיע אתמול בשעה 23:00 אל ביתו של הרב במרכז שפירא. השניים מקורבים, שכן הוא מחותן של משפחת דרוקמן וגם גר ביישוב. עם זאת, השיחה ביניהם לא עוסקת בנושאים משפחתיים, אלא השניים הסתגרו בחדר והוציאו ממנו את הטלפונים. הם שוחחו בארבע עיניים על המצב הבטחוני, ולפי גורמים בציונות הדתית, הרב קיבל פרטים שלא פורסמו בתקשורת.
על פי הדיווח, הרב דרוקמן פנה לאחר מכן אל לשכת בנט וביקש לשוחח איתו בדחיפות. הקשר ביניהם אכן נוצר הבוקר, ושם אמר הרב לשר: "היה אצלי שליח של ביבי, ואני חושב שלא צריך לעזוב את הממשלה". בן שבת הוא אמנם קרוב משפחתו של הרב, אבל כאמור הוא הוצג על ידו כשליח של ראש הממשלה. בתוך כך דווח כי בן שבת נמצא ממש עכשיו במזרח התיכון במדינה שלישראל אין איתה יחסים דיפלומטים ושמה לא הוזכר לאחרונה. 

מלשכת רה"מ נמסר: ראש המל"ל אינו עוסק בסוגיות פוליטיות. הוא מעולם לא נפגש עם נתן אשל או שוחח עמו ואין לו קשר אליו. בן שבת נוהג לדבר מעת לעת עם הרב דרוקמן. השניים מתגוררים באותו ישוב, שייכים לאותה קהילה והם גם קרובי משפחה העומדים בקשר רציף וחם (בתו של מאיר נשואה עם נכדו של הרב דרוקמן).