סקר של חדשות עשר ששודר הערב (שני) מראה כי מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו נחלשת בעקבות סבב האלימות האחרון בדרום, וכי כולנו בראשות השר משה כחלון תהיה המפסידה העיקרית אם ייערכו בחירות. הסקר מראה גם התחזקות של המחנה הציוני וכן כי רשימה בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ תהפוך למפלגה השנייה בגודלה.

לפי הסקר שערך פרופ' קמיל פוקס, הליכוד יורדת ל-29 מנדטים מ-30 בסקר הקודם, יש עתיד יורדת ל-17 מנדטים מ-19 בסקר הקודם, והמחנה הציוני עולה ל-14 מנדטים מ-12 בסקר הקודם. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 14 מנדטים, הבית היהודי יורדת ל-9 מנדטים מ-10 בסקר הקודם, וישראל ביתנו עלתה ל-8 מנדטים מ-5 בסקר הקודם.

מרצ ירדה ל-7 מנדטים מ-8 בסקר הקודם, רשימה בראשות אורלי לוי-אבקסיס עולה ל-7 מנדטים מ-5 בסקר הקודם, ויהדות התורה שומרת על כוחה עם 6 מנדטים. כולנו ירדה ל-5 מנדטים מ-7, וש"ס שומרת על כוחה עם 4 מנדטים.

משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


אם רשימה בראשות בני גנץ תתמודד בבחירות, הליכוד ירד ל-27 מנדטים, הרשימה של גנץ תקבל 15 מנדטים, הרשימה המשותפת תישאר עם 14 מנדטים, יש עתיד תרד ל-12 מנדטים, והמחנה הציוני תרד ל-10 מנדטים. 
 
הבית היהודי תרד ל-9 מנדטים, ישראל ביתנו תעלה ל-8 מנדטים, מרצ תרד ל-6, יהדות התורה תישאר עם 6 מנדטים, והרשימה של לוי-אבקסיס תרד ל-5 מנדטים. כולנו תרד ל-4 מנדטים, וש"ס תישאר עם 4 מנדטים.
 
בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני

לפי סקר של חברת החדשות ששודר הערב, 28% היו רוצים לראות את בני גנץ בתפקיד שר הביטחון. 11% היו רוצים לראות את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בתפקיד, ו-10% היו מעדיפים את יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט.

7% היו רוצים לראות את ראש הממשלה נתניהו בתפקיד, 6% היו מעדיפים את השר יואב גלנט, ו-5% היו רוצים לראות את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בתפקיד. בנוסף, 46% חושבים שההתפתחויות האחרונות מצדיקות את הקדמת הבחירות ואילו 40% חושבים כי הן לא מצדיקות את הקדמתן.