לשכתו של שר החינוך נפתלי בנט פרסמה הבוקר (שלישי) הודעה בעקבות הפרסום מאמש, לפיו ראש המל"ל מאיר בן שבת נשלח לדבר עם הרב חיים דרוקמן על מנת שישכנע את בנט להישאר בממשלה. בהודעה נכתב כי "ביום ראשון בשעה 22:00 החליטו השרים בנט ושקד על הישארותם בממשלה, הסיבות לכך הוצגו במסיבת העיתונאים. טרם קבלת ההחלטה לא התקיימה כל שיחה בין השרים לבין הרב דרוקמן".



"דקות ספורות לפני תחילת מסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול, עדכן ביוזמתו השר בנט מספר אנשים אודות ההחלטה, בהם גם את הרב דרוקמן בשיחה קצרה. השר בנט מעריך את הרב ואת תרומתו למען עם ישראל, אך הדברים כפי שהובאו אינם משקפים נאמנה את התרחשות האירועים".

הרב דרוקמן עצמו דיבר הבוקר בכאן רשת ב', סירב להכחיש או לאשר את הדיווח וטען כי "דעתי היא שטובת מדינת ישראל שלא יהיו בחירות. מספיק שחמאס חוגגים שהורידו שר ביטחון בישראל, עדיף שיחגגו שהפילו ממשלה? לא היה מקום לפרק עכשיו את הממשלה, היא חייבת להתקיים ולהתחזק".
לדבריו, "אני לא אגיד מה שאמרתי לבנט. אני אומר את זה לציבור, לכולם אני אומר. זו דעתי. אני חושב גם מבחינת מה שאפשר עוד לעשות בקדנציה הנוכחית, צריכים ממשלת ימין וראוי שהיא תמשיך. יש לי קשר עם ראש המל"ל, אני חושב שהוא רציני ועושה את עבודתו נאמנה, אבל לא אספר לציבור על מה אני מדב עם כל אחד".

בתוך כך, חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה ליועמ"ש בדרישה לחקור את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו בנושא. בפנייתה כתבה כי "אבקש לפתוח בבדיקת התנהלותו של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, אשר לפי הפרסומים דרש מעובד מדינה הנושא בתפקיד רגיש, ביטחונית ואסטרטגית, לפקוד את ביתו של אדם שאיננו מכהן באף משרה רשמית, וזאת על מנת לסייע בסגירת הסכם פוליטי".

עוד כתבה, כי "אם אכן הורה ראש הממשלה לבכיר שביועצים הביטחוניים לממשלה למלא משימה שהינה פוליטית בעיקרה, תוך ערבוב מסוכן בין צרכים ביטחוניים לאינטרסים הפוליטיים של ראש הממשלה, מדובר בביזוי מערכת הביטחון ותפקידם של אנשי המקצוע. רק השבוע הזהיר ראש הממשלה בנאומו לציבור בדבר הצורך לנתק בין הביטחון לפוליטיקה - אך מסתבר שממש בו זמנית לדברים שנאמרו, הוא פעל לכאורה באופן הפוך, אשר מהווה פגיעה חמורה בכללי המנהל התקין, בשירות הציבורי ובמיוחד באינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל"

"מתוך דאגה לבטחון ישראל, ובעיקר בתקופה זו כאשר בידיו של אדם אחד מרוכז יותר כח מאי פעם - אבקשך לקיים בדיקה מיידית של התנהלותו של ראש הממשלה בנושא", כתבה שפיר בסיום המכתב.