סערה בעקבות דבריה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שייחסה לרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, אחריות למות אזרחים במבצע צוק איתן, זאת על רקע רצונו להיכנס לחיים הפוליטיים לקראת הבחירות בשנה הבאה. "אקורד הסיום של הרמטכ"לות שלו היה צאו לקטוף כלניות ודניאל טרגרמן, הילד הקטן בן הארבע נהרג", אמרה רגב מוקדם יותר היום (שלישי) בראיון לתוכנית הבוקר של קשת 12.

ראש האופוזיציה ציפי לבני אמרה על דבריה של רגב: "שימוש בדם ילד קטן עוד לא ברא השטן. כששרת התרבות מחברת בין דבריו של רמטכ״ל לשעבר לבין הירצחו של הילד דניאל טרגמן ז״ל, יש לה גב וקוראים לו ראש הממשלה שמאפשר לדברים הנוראים האלה להיאמר. הריקוד הפוליטי על הדם - החל מספירת נרצחים בפעולות טרור ושיוכם לאוסלו ועד היום - ייפסק".

חה"כ חיים ילין (יש עתיד), ראש מועצת אשכול לשעבר, תקף את השרה בתגובה לדבריה, ציין כי רגב ניסתה כבר לפני ארבע שנים להפוך את מותו של הילד דניאל טרגרמן לפוליטי וקרא לה להתנצל. "הייתי שם כשדניאל טרגרמן ז"ל נהרג מירי הפצמ"ר. כראש מועצה בתקופה הזו, הכרתי ונשארתי חבר טוב של משפחת טרגרמן", אמר ילין, "ראיתי כבר אז איך מירי רגב מנסה לרכוב על מותו ולהפוך אותו פוליטי. משפחת טרגרמן שומרת על השקט שלה ולא מעוניינת להיות במקומות האלו שקושרים את דניאל לתוך סערה פוליטית וכלי בידי פוליטיקאים קטנים. אני לא אוסיף הרבה כדי לא לחטוא בעצמי, אבל אני פונה למירי - תתנצלי מיד על דברייך".
יו"ר מפלגתו של ילין, יאיר לפיד, ביקר גם הוא בחריפות את רגב על דבריה. "הקישור שעשתה מירי רגב בין נאום הכלניות של הרמטכ״ל בני גנץ למותו הטרגי של דניאל טרגרמן ז״ל הוא מביש, מגונה ומסוכן. היות והייתי חבר קבינט בצוק איתן (להבדיל מרגב) אני יכול גם להעיד ממקור ראשון שהוא אינו קשור למציאות. זו תחתית התחתית של הממשלה הזו", אמר לפיד.
 
ח"כ סתיו שפיר הגיבה גם היא לדברים וכתבה: "‏גם בצוק איתן הדרג המדיני כשל והשאיר את צה"ל להילחם, להקריב ובמקביל להחליף את תפקיד הקבינט. גם אז רגב הייתה בקואליציה. עכשיו היא משתמשת בשמו של ילד שנרצח בשביל לעשות פוליטיקה. הפחד מגנץ וממחנה שרוצה לעצור את הסיוט המתמשך שהממשלה הזו גוררת אותנו לתוכו מעביר את רגב וחבריה על דעתם".

 


יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, כתבה בטוויטר: "דניאל טרגרמן מת מפצמ"ר שנחת בביתו, במבצע מיותר שיזמה הממשלה שלך, שדמם של ילדים בני ארבע לא טרד את מנוחתה אז ובעליל אינו טורד אותה היום, כשצריך להשתמש בו לצרכים פוליטיים. בושה שאת שרה בישראל".

כזכור, טרגרמן נהרג מפגיעת פצמ"ר בנחל עוז מספר ימים לפני סיום מבצע צוק איתן. הוא, הוריו ושני אחיו הקטנים ממנו היו בביתם, אך הוא לא הספיק להגיע לממ"ד - ופגיעת הרסיס הייתה קטלנית. אמו גילה סיפרה כי כבר קודם לכן התפוצצה פצצה ליד מבנים בקיבוץ, ובעקבות זאת תכננה המשפחה לנסוע להוריה בקריית אונו.