לאחר המהומה שגרמה היום (שלישי) בעקבות דבריה על הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, לפיהם "אקורד הסיום שלו היה 'צאו לקטוף כלניות' ודניאל טרגרמן, הילד הקטן בן הארבע, נהרג", שוחחה שרת התרבות מירי רגב עם אודי סגל בערוץ 13 וסירבה להתנצל בטענה כי "אין על מה". לדבריה, "לא אתנצל על העובדות. יצא הרמטכ"ל בנאום הכלניות, ואמר סעו, שקט יותר מתמיד. כמה ימים לאחר מכן נהרג הילד דניאל טרגרמן בן ה-4. לא עשיתי הקשר בין הדברים, אלו העובדות. לא עשיתי קישור שגוי".


"בני גנץ לא התבייש לעמוד בנאום הכלניות בניגוד לדברים שאמר קצין בכיר באמ"ן באותה עת, לפיהם 'המודיעין על המשך הכוונה לירי הגיע אלינו והבנו שיש סבירות שכן הולכים להמשיך ולירות. הרמטכ"ל התכוון לעתיד הרחוק כנראה'. כשעומד רמטכ"ל ואומר שיהיה שקט יותר מתמיד, זו ההערכה שגויה. ואם שואלים אותי אם אני רוצה אותו כשר ביטחון, התשובה היא לא". 
 
"אני לא מטילה את האחריות עליו", טענה רגב. "אני אמרתי את מה שאמרו רוב הפרשנים והביקורת שהוא קיבל גם מתוך הקבינט. האמירה שלו הייתה שגויה ולא אחראית, רמטכ"ל לא יכול להגיד דברים כאלו בסיום לחימה שעדיין לא סיכמו אותה בצה"ל ובניגוד לדברים של קצין בכיר באמ"ן. אני מבינה שאתם (התקשורת) רוצים לשמור על בני גנץ כמו על צמר גפן, אבל מרגע שהוא החליט להתחיל חיים ציבוריים, הוא צריך לתת תשובות. ודרך אגב, עוד לא התחלנו עם השאלות".

דניאל טרגרמן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה
דניאל טרגרמן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר שנשאלה באם ראש הממשלה נתניהו עומד מאחורי הדברים שאמרה, טענה רגב כי "לא כל מה שאני אומרת מתואם איתו ולא קיבלתי הנחיות ממנו. אני אדם עצמאי, יש לי מה להגיד. אם מישהו הבין שחיברתי בין אמירה של הרמטכ"ל דאז למותו המצער של הילד דניאל טרגרמן אז לא. קבעתי עובדה שקיימת. הוא יצא עם נאום הכלניות וחטף עליו ביקורת מימין, משמאל, מהקבינט ומהתקשורת. האשמתי אותו רק בהערכה מוטעית ושגויה שלו כרמטכ"ל באותה תקופה".
כל ההחלטות בצוק איתן היו של ראש הממשלה, שר הביטחון וגנץ. מי שמתח אז את הביקורת היו בנט וליברמן. את בצד שלהם או בצד של רה"מ?
"אני בצד של האמת, ואני אומרת דבר מאוד פשוט. יש לנו ראש ממשלה מצוין שפועל מול אתגרים ביטחוניים לאומיים מאוד מורכבים, אני שמחה שהוא ראש הממשלה שלנו. אין שום קשר בין בנט, ליברמן וראש ממשלה, לבין האמירה של בני גנץ בנאום הכלניות. הנאום הזה לא היה במקום, הוא לא היה צריך לעמוד ולתת הערכה שגויה. צריך גם לדעת להגיד טעיתי, והוא טעה בעניין הזה. אני לא טעיתי".
יש כעת מחאה של תושבי הדרום מול בית ראש הממשלה, צועקים בפעם הראשונה "ביבי הביתה".
"אין בעיה במדיניות הביטחונית של רה"מ. יש כאן אמירה של תושבים מאוכזבים, אני מבינה אותם, הסתובבתי בדרום בשבוע שעבר. רה"מ נתן נאום מדם ליבו והסביר שמנהיג צריך לקחת החלטות שהציבור לא אוהב אותן והסביר את מחויבותו לביטחון מדינת ישראל ועוטף עזה. העובדה היא שרה"מ הוא היחיד שפעל בסוגיית הביטחון בצורה ברורה וחד משמעית ואני מאמינה שגם בעניין הדרום אנחנו נפתור את הבעיה".

רוני דניאל, הפרשן הצבאי של חברת החדשות, מתח ביקורת על דברי השרה רגב ב"מהדורה ראשונה" ואמר כי "הדברים של שרת התרבות הם נעדרי כל תרבות וכל היגיון. זה עיוות של מה שהיה, אבל הרי מה זה חשוב? היא צריכה להיבחר. דברים מופרכים, בושה וחרפה שכך זה נאמר. לקחת את האירוע הטרגי הזה, ולדלג על העובדות, ולהפוך את זה כאילו הרמטכ"ל (גנץ) הביא למותו של דניאל הקטן? זה פשוט מזעזע שעד לשם פונים פוליטיקאים כדי לגייס עוד קולות. כשמדובר בגברת רגב אני לגמרי לא מופתע".