רוסיה הציעה לישראל וארצות הברית עסקה שתביא ליציאת הכוחות האיראנים מסוריה, כך אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו לחברי ועדת החוץ והביטחון ישיבה סגורה. על פי דיווח בחדשות עשר, ההצעה, שלדברי חברי כנסת שנכחו בישיבה, נתניהו אמר שהועלתה על ידי הנשיא פוטין, כוללת הקלה הסנקציות האמריקאיות על איראן בתמורה ליציאת כוחות הרפובליקה האסלאמית מסוריה. 



כזכור, בשבוע שעבר נפגשו נתניהו ופוטין בפריז במהלך האירועים לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה, אולם לא ברור אם אז העלה הנשיא הרוסי את ההצעה. לאחר הפגישה אמר נתניהו כי היא "השיחה עם פוטין הייתה טובה ועניינית, וחשובה מאוד. מעבר לזה אין טעם לפרט".


חברי הכנסת אמרו כי נתניהו הוסיף שהרוסים והאמריקאים מקיימים מגעים להגבלת ההשפעה האיראנית בסוריה וקיימו את הפגישה האחרונה ב-8 לנובמבר בווינה. בין השליח האמריקאי ג'ף ג'פרי לבין בכירים רוסים.

עוד על פי הדיווח, בתחילת החודש נפגש נתניהו עם השליח האמריקאי לסוריה, ג'ים ג'פרי, ודן עמו בנושא הזה. נתניהו נשאל ע"י החכים האם ישראל הביעה את עמדתה, והשיב כי בשלב הזה אין עדיין עמדה רשמית של ישראל. 
בכיר אמריקאי במשרד החוץ בוושינגטון אמר לחדשות עשר כי "אנו ממשיכים בשיחות כדי לקדם פיתרון מדיני בסוריה, לא נפרט על תוכן השיחות הדיפלומטיות הללו"