בית המשפט הצרפתי קיבל לאחרונה את עתירת יקב "פסגות" מהמועצה האזורית בנימין נגד הנחיית האיחוד האירופי לסמן מוצרים שמיוצרים ביהודה ושומרון, בתווית מיוחדת, כך דווח הערב ב"חברת החדשות". בעתירה, טענה הנהלת היקב, בין היתר כי ההנחייה נוגדת את החוקה הצרפתית. ביהמ"ש הצרפתי קיבל את הטענות, ובהתאם הורה למשרד הכלכלה הצרפתי להקפיא את יישום ההנחיות ולא לסמן יותר מוצרים מהשטחים עד להודעה חדשה, זאת בניגוד להחלטות קודמות בנושא. הנושא ידון כעת שוב בבית הדין הגבוה של האיחוד האירופי.

מדובר באירוע תקדימי: בעבר פורסם כי צרפת הייתה אחת המדינות הראשונות באיחוד האירופי שהחליטה להיכנע ללחצי ה-BDS ולסמן מוצרים מיהודה ושומרון. בדומה, גם אירלנד אישרה חוק דומה בפרלמנט שלה ביולי 2018.

יקב פסגות שמנהל את המאבק הזה ללא כל סיוע ממשלתי, בורך על ידי גורמים במשרדי הממשלה. על זאת נמסר מגורמי הממשלה כי מדינת ישראל מעדיפה לטפל בהחלטות מעין אלו בציר המדיני ולא המשפטי. הסיבה לכך היא כי אותה ההנחייה של האיחוד על "הלייבלינג", כמעט ולא יושמה בשטח, וישנו חשש מהאפשרות שבית הדין הגדול של האיחוד האירופי יהפוך את ההחלטה של בית המשפט בצרפת, מה שעשוי להחמיר את המצב ברמה המעשית.

אבל אם זה לא יקרה, יכול מאוד להיות שיהיה כאן הישג הצהרתי גדול מאוד במאבק ביוזמות BDS והחרם, ולניצחון כזה יהיו השלכות מרחיקות לכת ביחס למוצרים מיו"ש.