נראה כי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לא אהב את ההתבטאויות הלוחמניות האחרונות של שרי הקבינט המדיני ביטחוני בנושא רצועת עזה ומיהר להרגיעם. על רקע האמירות על חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר, בין היתר בכנס הג'רוזלם פוסט, נתניהו אמר לשרים להיצמד לקו שנקבע בקבינט.
כזכור, בכנס הג'רוזלם פוסט שנערך היום (רביעי) השמיעו השרים יואב גלנט וגלעד ארדן הצהרות לגבי הלחימה בעזה. בדברים שנשא שר הבינוי והשיכון, דיבר גלנט על המצב בעזה והתייחס למנהיג חמאס. "אגיד את זה הכי ברור שאפשר - זמנו של יחיא סנוואר קצוב - הוא לא יסיים את חייו בבית אבות. אם רוצים מלחמה, אנו נביס אותם. אם רוצים לדבר, אנו נדבר איתם", אמר השר החבר בקבינט.

עוד הוסיף גלנט: "יהיה עוד מבצע גדול בעזה - אנו נגדיר מתי ואיך. לא ניתן לחמאס לנהל את זה. אם תהיה סיבה (ובדרך כלל חמאס נותן סיבות) נקיים מבצע גדול וננצח. לדעתי זה לא לטובת ישראל אבל אם צריך אז נעשה את זה. אני מכיר את עזה היטב - מחייל צעיר לאלוף - אין פרופורציה בין ישראל לחמאס. מלחמה היא האופציה האחרונה".

גלנט. צילום: מרק ישראל סלם


ארדן בכנס הג'רוזלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם
כמו גלנט, גם ארדן לא השמיע הצהרות מפויסות וציין כי ישראל קרובה מתמיד להשתלט על רצועת עזה. "המעבר מהגנה להתקפה כנגד חמאס פירושו חיסולים ממוקדים של מנהיגי הטרור בזרוע הצבאית של חמאס. ופירוש הדבר להיות מוכן להשתלט על רצועת עזה ולהחזיק בה, עד שנפרק את תשתית הטרור. היום אנחנו קרובים יותר מתמיד, מאז תכנית ההתנתקות ההרסנית, להיאלץ לשלוט בחלקים מרצועת עזה או בכולה", אמר ארדן.

גיא פלג: "אמירות ריקות ומביכות"

גיא פלג, הפרשן המשפטי של 103FM התייחס גם הוא לדבריהם של גלנט וארדן, ותקף את השרים על מה שהוא הגדיר כאמירות חסרות אחריות. "אם הייתי יכול, הייתי מטלפן עכשיו לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן או לשר השיכון יואב גלנט ושואל אותם מה הטעם בהצהרות הלוחמניות שלהם?", שאל פלג והוסיף, "מה הטעם בצחצוח החרבות הזה ולמי זה מועיל באמת? גלנט עם 'זמנו של יחיא סינוואר קצוב' וארדן עם 'מעבר להתקפה פירושו חיסולים ממוקדים של מנהיגי הטרור'. את מי בדיוק אתם חושבים שאתם מפחידים? או במי אתם חושבים שההצהרות הללו נוסחות ביטחון? אלו סתם אמירות ריקות, סתם ליבוי מתח והפצת אימה ללא תכלית. הם בוודאי היו משתוקקים להחליף את שם משרדם מהמשרד לביטחון הפנים ומשרד השיכון למשרד המלחמה ולהיות שרי המלחמה". 



במהלך הכנס, שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, רמז כי איראן מנסה לגרום למלחמה בין חמאס לישראל. "יש כוחות שרוצים להפריע להסכם בין הצדדים ולדחוף אותנו לעבר פי תהום העימות", אמר מלאדנוב. "אני מקווה שביחד נוכל להתגבר על הכוחות האלו". 
 
לדברי מלאדנוב, "לפי מה שאני ראיתי, אף אחד לא רוצה מלחמה בעזה. היא תגרום נזק לכולם". הדיפלומט הבולגרי הוסיף כי הוא מקווה שהכוחות שמנסים למנוע הסלמה חזקים מאלה שרוצים לחדש אותה". מלאדנוב דיבר גם על חלקה של מצרים בהפסקת האש בין ישראל לחמאס. "קהיר היא המפתח לתהליך המדיני לסיום האלימות. עבדנו עם המצרים במשך מספר שנים, אין לישראל שותפה טובה יותר בעולם הערבי ממצרים".
 
מלאדנוב עורר סערה באולם, כשאמר שירי בילדים לפלסטינים שמיידים אבנים פוגע בישראל. על כך אמר ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, שדיבר בפאנל הבא, כי "כשמחבלים תוקפים אותנו, זאת זכותנו להגן על עצמנו. זה טעות מצד שליח האו"ם לכנות מחבלים כילדים ולהאשים את חיילי צה"ל".