יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין המריא הבוקר (חמישי) לכנס MED ברומא, העוסק בדיאלוג במזרח התיכון. בכנס ישתתפו שרי חוץ רבים מהאזור, ובהם גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. כמו כן, ישתתפו בו גם שרי החוץ של עומאן, קטאר, תוניסיה וירדן. 



מלשכתו של אדלשטיין נמסר כי הוא הוזמן לייצג את ישראל בכנס והוא צפוי להשתתף בדיונים לקידום שיתופי פעולה בין המדינות באזור. אדלשטיין ינאם מחר בשעה 12:30 בפני משתתפי הכנס, בהם גם נשיאה של עיראק ונשיא איטליה, עמו הוא צפוי גם להיפגש. אדלשטיין ישוחח גם עם נשיאת הסנאט ויו"ר הפרלמנט האיטלקי, במטרה לחזק את היחסים ושיתופי הפעולה בין ישראל לאיטליה ובין הפרלמנטים של שתי המדינות. 
 
יו"ר הכנסת אמר לפני ההמראה כי "אני שמח לייצג את ישראל בכינוס חשוב עם נציגים רבים בעלי השפעה על חיינו במזרח התיכון, ובהם גם נציגי מדינות שאין לישראל יחסים רשמיים עמן. במלאת 70 שנים למדינת ישראל, הגיע הזמן שכל שכנינו במזרח התיכון יפנימו כי מדינת היהודים היא עובדה קיימת. ידנו מושטת לשיתופי פעולה עם כל מי שירצה בכך, אך לא נהסס לפעול בעצמה נגד מי שיערער על קיומנו".

זריף, שר החוץ של איראן, ידוע באמירותיו הפרובקטיביות כנגד ארה"ב וישראל. כך למשל, באשר לסנקציות האמריקאיות שהוטלו על מדינתו, טען זריף כי ארה"ב "מטילה עיצומים ללא מעצורים". לדבריו, "התמכרותה של ארצות הברית לסנקציות יצאה מכלל שליטה". באשר לדיווחים לפיהם המוסד סייע לסכל חיסולים איראניים במדינות כמו דנמרק, צרפת וארגנטינה, טען זריף כי "המוסד מנסה להפליל אותנו בהאשמות שווא ורק מגביר את יכולתנו להעמיק ביחסים עם מדינות העולם".