מחבר הקוד האתי של צה"ל, ומי ששיתף פעולה עם שר החינוך נפתלי בנט בעת ניסוח הקוד האתי באוניברסיטאות, פרופסור אסא כשר תקף היום (חמישי) את דברי שר החינוך בנוגע ל"משפטיזציה" של צה"ל. בראיון שהעניק בערוץ "כנסת", אמר כשר כי התנהלותו של בנט הייתה "לא אחראית", והוסיף כי חיילי צה"ל "לא מפחדים מהפצ"ר ולא מסינוואר".



כשר הוסיף והזהיר מפני התנהלותו של בנט, ואמר כי "השרבוב של הפוליטיקה לחיילים מיותר. אסור לפוליטיקאים להיכנס לתוך הפרטים של המערכת הצבאית". לאחר מכן העיר הפרופסור כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכל שאר הפוליטיקאים "הם לא האנשים שאני מצפה מהם כשמדובר במשהו ענייני".






כזכור, בשבוע שעבר - לאחר שנתניהו החליט שלא למנותו לתפקיד שר הביטחון, תקף בנט את המערכת הצבאית וטען כי חיילי צה"ל מפחדים מהפצ"ר יותר מאשר מראש החמאס יחיא סינוואר, כדבריו. רבים במערכת הצבאית תקפו את דברי השר, והיום בראיון ב-103FMתקף סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן את בנט בחריפות.  בראיון בתכנית "הקבינט" טען גולן, שפרש מצה"ל לאחר שלא מונה לתפקיד הרמטכ"ל, כי "בנט מחליש את הצבא והמדינה", והוסיף: "אמירתו אולי טובה לאלקטורט, עצוב שהתבטא כך".



"זה שבתקופה האחרונה, בעידן הזה, נבחרי ציבור עושים לעצמם להרגל להתעמר במשרתי הציבור, אלו שלא נבחרו ולא יכולים להגיב ולדבר - זה מנהג מגונה", קבע גולן, שהסביר: "בראש ובראשונה זה מערער את אמון הציבור בזרוע המבצעת של מדינת ישראל. הזרוע המבצעת היא גם כל גופי הפעולה שלה. היחס צריך להיות הפוך ולחזק את האמון בהם. ברור שהם לא מושלמים, אבל יש דרך להעביר ביקורת. יש דברים שצריכים להיאמר בחדרי חדרים. צריך להעביר ביקורת בצורה מכובדת וראויה. אף פעם לא חשבנו בצבא שאנחנו חסינים מטעויות, אבל צריך לנהל את הדברים האלה באופן שמעורר כבוד ביחס למשרתי הציבור", הוסיף סגן הרמטכ"ל לשעבר.