ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) לראשונה כשר ביטחון עם פורום מטכ"ל בקריה בתל אביב. נתניהו, שמינה עצמו לתפקיד לאחר התפטרות אביגדור ליברמן בשבוע שעבר, אמר כי "זהו הביקור הראשון שלי כאן במטה הכללי כראש הממשלה ושר הביטחון. יש לנו משימה משותפת והיא לשמור על ביטחון ישראל בכל הזירות. בזירה הראשונה, עזה, אנחנו ערוכים לפעול ולעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון תושבי העוטף והדרום". 

"הזירה השנייה", לדבריו, "היא יהודה ושומרון. צה"ל והשב"כ סיכלו השנה כ-500 פיגועים. זוהי הזדמנות לברך את הפעולה האחרונה המשותפת שמנעה פיגוע גדול מאוד שהיה באכוונת החמאס מעזה". 

עוד הוסיף: "הזירה השלישית, הצפון, סוריה ולבנון. אנחנו ממשיכים לפעול למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ואת פרויקט הנשק המדויק בלבנון של חיזבאללה. נמצאים כאן הרמטכ"ל ואלופי צה"ל שעובדים ללא לאות למען ביטחון ישראל - זו המשימה שלנו, ואנחנו נמשיך בה". 

מוקדם יותר היום, הותר לפרסום כי שב"כ חשף לאחרונה ניסיונות של ראשי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה להקים תשתית טרור באיו"ש על מנת לבצע פיגועי תופת חמורים בישראל. על מנת להשיג יעד זה, הסבירו בשב"כ, פעילים בזרוע הצבאית של חמאס ברצועה גייסו באיו"ש פעילי חמאס, הכשירו אותם בהכנת מטעני חבלה והנחו אותם לסמן יעדים הומי אדם כמטרות לפיגועים.
הפעילות שנחשפה כעת, שונה ממאמצי חמאס המוכרים בשנים האחרונות, בהיקפה ובפוטנציאל הסיכון ממנה. מדובר בהתארגנות תשתיתית אשר נועדה לייצר מציאות אחרת, בין היתר, על רקע האירועים בגבול הרצועה. כפי שעלה במסגרת החקירות, הכוונת ההתארגנות בוצעה ישירות על ידי המפקדה העליונה של החמאס ברצועת עזה, בניגוד לפעילות "מגורשי עסקת שליט", אשר מוצאם מאיו"ש.