עונה לביקורת: יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד פרסם העבר (חמישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא הודף את הביקורת שהוטחה כלפיו בעקבות הקשרים שלו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס בעודו משמש כשר האוצר ומקדם את חוק "ישראל היום". בפוסט טען לפיד, כי הביקורת כלפיו - מקורה בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומטרתה להמעיט בחשיבותו של "תיק 2000", בו נחשד נתניהו כמי שניסה להפעיל את קשריו בתקשורת הישראלית במטרה להשיג סיקור אוהד.



"בנימין נתניהו, עדיין ראש הממשלה, תקף אותי הערב בעמוד הפייסבוק שלו. ככה נראה לחץ. ככה נראה סדר עדיפויות עקום. הדרום מלקק את פצעיו, יוקר המחיה הוא ברמה של טוקיו, אבל נתניהו ושליחיו עסוקים בשאלה אם נפגשתי עם נוני מוזס", תקף נתניהו את ראש הממשלה, וענה "התשובה אגב היא כן, בטח, למה לא?". לפיד המשיך ואמר כי לא רק עם מוזס הוא נפגש, אלא עם מו"לים ועורכים של כלי תקשורת רבים בישראל, בהם שלדון אדלסון מישראל היום, רון לאודר, שהיה הבעלים של ערוץ 10 ועוד. "כל ראש מפלגה במדינת ישראל מנהל פגישות כאלה באופן שוטף. כולם כולל כולם. זה חלק מהעבודה. להיפגש, לדבר, להציג עמדות", טען לפיד.





לפיד התייחס עוד לטענה כי בעת הפגישות, משרדו הפנה תקציבים לפרסום בידיעות אחרונות, דבר שמצביע, כביכול, על אינטרסים זרים של שר האוצר דאז בפגישותיו עם מוזס. "גם את הסיפור הזה הם מגלגלים בפעם העשירית, וגם הפעם אף אחד לא מבין מה בדיוק הם רוצים. כן, משרדים ממשלתיים עושים קמפיינים פרסומיים. כל הזמן. בנט עושה קמפיין לחמש יחידות, אקוניס לשבוע החלל, מירי רגב ל "לא לד-אוגוסט" ולעצמה. זה חלק מהפעילות השוטפת של רוב המשרדים הממשלתיים. כולם יודעים היטב שאין עם זה שום בעיה - אבל מה אכפת להם לזרוק האשמות לאוויר ולקוות שמשהו יידבק", הוא אמר, וציין כי כשהוא היה שר האוצר, הוא החליט על קיצוץ של 50% מתקציב הפרסום הממשלתי ממנו נהנה גם ידיעות אחרונות.



"אז מה זה אומר? זה אומר שיש פה ניסיון מסוכן לערער את כל המערכת", הסביר לפיד, "נתניהו ואנשיו הגיעו למסקנה שהם לא יכולים יותר להכחיש ולהגיד שלא היה כלום ואין כלום, אז עכשיו הם עסוקים בלזרוק בוץ על אחרים בתקווה שהוא יידבק. לא יעזור להם. יש הבדל בין מושחתים לבין אנשים ישרים. אני לא יודע איך ייגמרו פרשיות נתניהו, אבל תמונת העולם שמציירים תומכיו היא עיוות מבהיל".