ברקע הודעת הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים כי בשם עקרון השוויון ועל מנת למנוע 'לזות שפתיים' על ניצב משה צ'יקו אדרי לעבור בדיקת פוליגרף לפני שתדון בהתאמתו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, פורסם הערב (חמישי) ב"החדשות" כי שרים בממשלה תקפו את הוועדה, ואף קראו לבטלה.



שר התיירות וחבר הכנסת מ"הליכוד" יריב לוין עומד בראש המבקרים והודיע כי הוא יפעל לביטול הוועדה. בכירים נוספים אמרו: "גולדברג הפך את הוועדה שלו לבית משפט שדה וחרג מסמכותו באופן מובהק. הפכו אותנו השרים, וגם את היועץ המשפטי לממשלה, ללא רלוונטים. שר ממנה, יועץ משפטי מאשר, ואז באה הוועדה, שאין לה כלים להתמודד עם כל ההכפשות שמגיעות אליה, ומטילה צל על מינויים ראויים. מה השלב הבא, לבקש חוקרים פרטיים? צריך לבטל את הוועדה. 



אתמול אמרו בוועדה כי "הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה. הודעה זו הביאה תגובות רבות מן הציבור, אשר רובן הגדול היה אמנם בשבחו של המועמד, אולם נמצאו גם מי שהתלוננו על התנהגות בלתי ראויה מצדו. הוועדה ראתה לנכון לשמוע שניים מן המתלוננים, וכן קיבלה נתונים כלליים ממשטרת ישראל על נושא המשמעת בארגון", אמרו בוועדה.



עוד הוסיפו: "הוועדה סבורה שכדי להגיע למסקנה שאכן מטרה זו הושגה במלואה, על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי, כנהוג במשטרת ישראל. בדיקה כזאת מתחייבת הן על פי עקרון השוויון בין המועמדים, כששני מועמדים אחרים עברו בדיקה כזאת, והן כדי למנוע לזות שפתיים נגד המועמד, אם יתמנה לתפקיד, כאילו היה לו מה להסתיר. עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל. הוועדה תיתן את חוות דעתה לגבי המינוי שבנדון לאחר בדיקת הפוליגרף".



יריב לוין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יריב לוין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, לפני כשלושה שבועות אישר היועמ"ש מנדלבליט לשר גלעד ארדן להמשיך בהליך המינוי וזאת אחרי שעלו טענות לגבי שניים משלושת המועמדים שעלו לשלב המינויים הסופי וביניהם גם ניצב בדימוס אדרי.



טענות כנגד הניצב בדימוס הועלו לאחרונה על ידי נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע, לשעבר היועץ למבקר המדינה למאבק בשחיתות, שקרא לערוך בדיקה בעניין המינוי האמור וזאת לנוכח מה שהוא ציין בפנייתו כקשרים של ניצב בדימוס אדרי עם ראשי מפלגת ישראל ביתנו. נציין כי לאחר אותה תקופה מונה ניצב אדרי לפקד על מחוז ירושלים ולאחר מכן פיקד על מחוז תל אביב כולו ועם פרישתו נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל במשרד לביטחון פני



בתוך כך, יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם מ"הליכוד" התייחס בכאן רשת ב' להחלטת הוועדה וטען כי ההחלטה לא נמצאת כלל בסמכותה. "יש חוק. אם רוצים להביא למשטרה מישהו מהעולם העסקי, הוא צריך לעבור פוליגרף? שופטי העליון לא עוברים פוליגרף, גולדברג עצמו לא עבר פוליגרף. אני לא מתעסק באם המפכ"ל המיועד צריך או לא צריך לעבור בדיקה. אם אתה רוצה, תשנה את החוק".



לדבריו, "אין לנו מפכ"ל מיועד כבר הרבה זמן בגלל הדבר הזה. הממשלה לא שולטת כמעט, לא מקבלת החלטות. נבחרי הציבור סורסו כמעט מכל קבלת ההחלטות. זה המצב. תראו את זילבר בוועדת הכנסת, תראו איך היא מדברת".