ישראל ממשיכה את ההתקרבות המדינית למדיניות מוסלמיות. על פי דיווחים בצ'אד, נשיא המדינה האפריקאית, אידריס דבי, צפוי להגיע היום (ראשון) לביקור רשמי והיסטורי בישראל. היחסים הדיפלומטיים בין המדינות הופסקו ב-1972, בעקבות מלחמת ששת הימים. דבי ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים אמורים למסור הצהרות לתקשורת.



מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מדובר בביקור היסטורי. זהו ביקורו הראשון של נשיא צ'אד בישראל מאז קום המדינה. הביקור מגיע על רקע מאמצים מדיניים רבים שהוביל ראש הממשלה נתניהו בשנים האחרונות". ראש הממשלה נתניהו אמר כי "זוהי פריצת דרך מדינית נוספת. מדובר בביקור היסטורי וחשוב שמגיע על רקע המאמצים שהובלנו. אני מברך את נשיא צ'אד עם הגעתו לישראל".


למרות שבין ישראל לצ'אד אין יחסים דיפלומטיים, שתי המדינות שמרו על קשרים לאורך השנים, גם לאחר ניתוק היחסים בשנות ה-70. בראיון למעריב ב-2011, אמר הנשיא דבי כי "זה לא סוד. צ'אד מקיימת יחסים עם ישראל, אלה יחסים טובים ואנו מרוצים מהם. הוא הוסיף אז כי "לא מן הנמנע שבעתיד ניתן יהיה, בהתאם למצב, לכונן יחסים דיפלומטים מלאים". 



בצ'אד חיים 12 מיליון נפש, 52$ מהם מוסלמים ו-44% נוצרים. עיר הבירה של המדינה היא נג'מנה והיא המדינה ה-21 בגודלה בעולם מבחינת שטח: 1,284,000 קמ"ר.
בחודש שעבר דווח בחדשות עשר כי משלחת ישראלית בכירה הגיעה בשבועות האחרונים לצ'אד באפריקה ונפגשה שם עם בכירים בממשלה, כולל בנו של הנשיא. בראש המשלחת עמד בכיר במטה לביטחון לאומי. המשלחת נסעה למטרה מאוד ברורה, לקראת הודעה אפשרית על חידוש היחסים בין ישראל לצ'אד. בשנים האחרונות נפוצו מספר דיווחים על יחסים בין ישראל לצ'אד, אולם הצדדים לא הכירו בכך בפומבי. 

כזכור, לפני חודש ביקר נתניהו במפתיע בנסיכות עומאן שבמפרץ הפרסי, שם נפגש עם שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד. יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו השתתפו בביקור ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט. בהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון.