האם חוק הנאמנות בתרבות בדרך למקפיא? סיעת כולנו הודיעה הערב (ראשון) כי בכוונתה לאפשר לחברי הסיעה חופש הצבעה בנוגע לחוק, אותו מקדמת שרת התרבות מירי רגב, ובכך כנראה, ייסתם הגולל מעל לחוק. אמנם יו"ר המפלגה, שר האוצר משה כחלון התבטא בעבר בנוגע לחוק ואמר כי הוא תומך בו, נראה שהתנגדות חלק מחברי מפלגתו, בהם גם חברת הכנסת רחל עזריה, אילצה אותו לאפשר להם חופש הצבעה - שבקואליציה הצרה של נתניהו כמעט ומבטיחה שהחוק ייפול.



גם האפשרות שחברי ישראל ביתנו יצילו את החוק, וייתמכו בו מהאופוזיציה נראית בשלב זה קלושה, בעיקר לאחר הודעתו של יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן כי לא יתמוך בחוק ללא קידום חוק "עונש מוות למחבלים", שהציע עוד שהיה שר הביטחון. בהודעת ישראל ביתנו נאמר כי "סיעת ישראל ביתנו הצטרפה לקואליציה ב-30 במאי 2016. באותו המועד הצביעו חברי הקואליציה בעד הצטרפותה של ׳ישראל ביתנו׳ לממשלה ובעד סעיף 34 בהסכם הקואליציוני, סעיף העוסק בחקיקת חוק עונש מוות למחבלים. כל חברי הקואליציה הצביעו בעד".



מובילת ההתנגדות בכולנו. רחל עזריה, צילום: פלאש 90
מובילת ההתנגדות בכולנו. רחל עזריה, צילום: פלאש 90



"חוק עונש מוות למחבלים עלה לדיון זמן רב לפני חוק 'נאמנות בתרבות׳, אך בשל שיקולים פוליטיים שונים- נתקע בדרך. משום שכך, סיעת ישראל ביתנו מתנה את תמיכתה בחוק ׳נאמנות בתרבות׳, תמורת העברה בקריאה ראשונה של חוק עונש מוות למחבלים וביטול קיצור מאסר וניכוי שליש למחבלים. מצד אחד ומשום הבחירות המתקרבות, הקואליציה מחפשת בכל מחיר לזקוף לזכותה הישגים בתחום החקיקה ומהצד השני, ומתוך שיקול פוליטי צר, היא מוכנה להקריב התחייבות ברורה וכתובה לציבור הבוחרים שלה ולמשפחות נפגעי הטרור וזאת רק על מנת למנוע הישג כלשהו לסיעת ישראל ביתנו". 
 
"אנחנו נתנהג לפי אמירתו הידועה של ראש הממשלה: 'יתנו- יקבלו, לא ייתנו-לא יקבלו'", חתם ליברמן את הודעתו.