איתי כהן, חבר מועצת עפולה, הסביר הבוקר (שני) מה עמד מאחורי החלטת חברי מועצת העיר להישבע "לשמור על צביוני היהודי של העיר". בראיון בגלי צה"ל אמר כהן כי "זה היה מרגש, אנחנו רוצים שעפולה תישאר יהודית". 
"נשבענו כמו שחברי הכנסת נשבעים, לכך שעפולה תהיה עיר יהודית, ברוח חוק הלאום וברוח ההצהרה של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון", אמר כהן, שהוסיף: "זה היה מרגש. לשמור על עפולה יהודית זה לגיטימי לגמרי". 

לדבריו, "צריך להישבע כי אנחנו רוצים שעפולה תישאר יהודית. העיר רוצה להישאר יהודית ולשמור על הערכים שלה ושל מדינת ישראל. גדלנו על דבריו של בן גוריון, שכאן זו מדינת היהודים".

המשמעות של הצעד, לטענתו, היא "שיהיו כאן ערכים של יהודים, שהעיר תישאר יהודית. אנחנו רוצים לחזק את מוסדות החינוך ביהדות. אנחנו הולכים לתלות דגלי ישראל בכל מוסדות החינוך. אתה יודע איזה כיף זה? איזו אווירה יש כאן בעפולה?". 
בהתייחס לפרסומים ביחס לסגירת הפארק בעפולה למי שאינם תושבי העיר, אמר: "הסיפור עם הפארק היה סיפור יפה. המתנ"סים עשו פעילות חד פעמית בפארק. נבנה קיר טיפוס לזכרו של דני חייט שנספה באסון הכרמל. ביצעו את הפעילות בפארק העירוני לתושבי עפולה, שנהנו. היו מאות שגדשו את הפארק עם ילדים. הייתה חוויה".