יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לדבריה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, שתקפה אותו על אי תמיכתו בחוק הנאמנות בתרבות ואמר כי "כל צירוף המילים הזה של תרבות ומירי רגב זה נשמע אבסורד". שר הביטחון לשעבר הוסיף כי  "הדברים של רגב לא מעניינים. קודם כל, צריך להבין שהקואליציה צריכה ללכת בטענות לעצמה ולא לאופוזיציה. יש 61 חברי קואליציה שלא מוכנים לתמוך בחוק של מירי רגב, לא בני בגין ולא סיעת כולנו. אז קודם שיבואו בטענות לעצמם". 

"דבר שני, בניגוד לחוק נאמנות בתרבות, חוק עונש מוות למחבלים זה סעיף בהסכם קואליציוני שהליכוד חתום עליו. הם התחייבו להעביר אותו. חוק נאמנות בתרבות תואם את התפיסה האידיאולוגית שלנו, הבעיה היא שבליכוד מנסים לברוח מהכיסאולוגיה ומייצרים מסך עשן. באו אלינו בדיל שבמסגרתו הסכמנו להצביע לכל החוקים שתואמים את השקפת העולם שלנו, כולל חוק נאמנות. אבל הם טענו שהחוק צריך לכלול חמישה חוקים בלבד, כולל חוק גדעון סער, אליו התנגדנו".

עוד קודם לכן האשים ליברמן בישיבת הסיעה כי הליכוד מחזיק אותו וחוקים נוספים כבני ערובה של חוק גדעון סער. לדבריו, סיעתו תומכת בחוק נאמנות בתרבות, חוק היועמ"שים, חוק ביטול קיצור שליש למחבלים וחוק עונש מוות למחבלים - חוק הדגל של ישראל ביתנו, אך תתנגד בהצבעה אם החוק המכונה בשמו של איש הליכוד לא יוסר.


לדברי ליברמן, הקואליציה מתנה את תמיכתה בחוק עונש מוות למחבלים בקידום חוק גדעון סער, הקובע כי הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על ראש מפלגה בלבד. "הוא לא קשור לאידיאולוגיה, זה כיסאולוגיה", הסביר ליברמן." אנחנו לא נתמוך בחוק הזה. כל אותם ארבעה חוקים נופלים על מזבח חוק פרסונלי, שהוא כסא נטו. אם הקואליציה מוכנה לוותר על החוק הזה, נעביר את כל החוקים האחרים. אנחנו מוכנים לתמוך". "גם כולנו והבית היהודי לא מוכנים לתמוך בחוק גדעון סער", אמר ליברמן. "לכן זה בלתי סביר בעליל. הקואליציה לקחה את החוקים האלה כבני ערובה לחוק גדעון סער. זה לא מתקבל על הדעת. אני מציע שהקואליציה תגיד את האמת. אם מוותרים על חוק גדעון סער, ומעמידים את כל החוקים, אנחנו נתמוך בכולם. זוהי עמדתנו, ונשמח לשינוי בעמדת הקואליציה".

ליברמן נשאל מדוע הוא עושה מקח פוליטי אם הוא תומך בארבעת החוקים, וענה כי "אף אחד לא עושה מקח. אני רוצה להזכיר לך שהקואליציה התחייבה פומבית לתמוך בחוק עונש מוות, שעלה לאוויר הרבה לפני חוק נאמנות בתרבות. כבר ב-2016 הצבענו על החוק הזה. בהצבעה בטרומית בכנסת, כל הקואליציה הצביעה בעד, וגם ראש הממשלה, שדיבר בהתלהבות על החוק הזה".
"יש התחייבות פומבית גם לנפגעי טרור, וגם משפחת סולומון בחלק הזה. ההתעקשות של הקואליציה מוזרה ביותר. אם מישהו מצפה שאנחנו נהיה פראיירים יחידים, שנעביר חוקים שיציגו בתור הצלחה פרלמנטרית שלהם, ושאנחנו לא נעביר חוק, זה לא יהיה".

כזכור, ההצבעה על חוק נאמנות בתרבות עשויה להידחות בגלל שהקואליציה לא מצליחה להשיג רוב, זאת לאחר שסיעת כולנו הודיעה על חופש הצבעה לחברי הכנסת שלה. גם חבר הכנסת בני בגין מהליכוד הודיע כי יתנגד לחוק. אתמול פנתה שרת התרבות רגב לליברמן וקראה לו לתמוך בחוק. אל תצביע יחד עם אחמד טיבי נגד החוק. הציבור הלאומי לא יסלח לך על זה", אמרה רגב, "אתה כשר ביטחון לשעבר יודע שהפלת החוק הזה יהיה פרס לטרור. זה לא עניין של ימין ושמאל, אני קוראת לך ומאמינה שבסופו של יום תצביע בעד חוק הנאמנות בתרבות כי הוא נכון וצודק והגיע הזמן שיהיה חלק מספר החוקים של מדינת ישראל".