עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון התארח היום (שלישי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והתייחס לחשיפתו של קלמן ליבסקינד על מקרה של המיועד למפכ"לות ניצב צ'יקו אדרי ונהג המונית. ליבסקינד חשף מקרה בו אדרי ביצע עבירת תנועה, ונהג מונית שזיהה אותו, רדף אחריו על מנת להעיר לו, וזה בתגובה נתן לו דו"ח. נהג המונית ערער על הדו"ח וזוכה. לוינסון דיבר גם על פרשה שחשף במשרד האוצר, ועל שינויים בשיטת שיבוץ השופטים בבית המשפט העליון.



לוינסון מתח ביקורת על המיועד למפכ"לות: זה ממחיש כמה צ'יקו אדרי ראוי להיות המפכ"ל של משטרת ישראל. זוהי עדות לתופעה שאנחנו מכירים. אזרחי ישראל כבר יודעים שהטעות הכי גדולה היא להעיר לשוטר, בין אם זה על עבירת תנועה או על אלימות, גם אם היא הערה מוצדקת". עוד הוסיף לוינסון: "זה מעיד על כך שהפקת הלקחים, שהייתה אמורה להיות מהסיבוב הקודם בבחירות המפכ"ל, לא התקיימה. אני תוהה למה ארדן בחר דווקא את אדרי ולא מישהו אחר?".



"כחלון פשוט איבד את זה"


פרסום חדש של לוינסון מדבר על בעייתיות בהתנהלות משרד האוצר מול נציב שירות המדינה, על כך הרחיב: "בחודשים האחרונים כחלון פשוט איבד את זה. הדיקטטורים מתהפכים עליו והוא נואש לבחירות. הוא התקשר לנציב שירות המדינה ואיים שלא יעביר תקציבים עד שלא יסדרו את התקן. האוצר לא מתפקד. לכחלון היו נתונים כלכליים טובים במשך שלוש שנים ופתאום עלה הגרעון. כעת החלו להאשים את ערן יעקב, הממונה על ראשות המיסים בטענה שהוא לא יודע לגבות כסף. זה דבר הזוי".



 


"הרבה עתירות לבית המשפט העליון צריכות להיזרק"
סג"ל מדבר על מחקר חדש שגרם לשינויים בבית המשפט העליון: "נשיאת בית המשפט העליון החליטה לשנות את שיטת שיבוץ השופטים. בעיניי הרבה עתירות צריכות להיזרק ולהידחות על הסף". על כך השיב לו לוינסון: "מי כמוך יודע שזריקה על הסף מתבצעת רק בעתירות המופרכות ביותר. האחוזים הם מזעריים. חלקים גדולים בציבור לא אוהבים ערבים, ובגלל שהם חושבים ששופטי בית המשפט העליון הם ערבים אז יש להם ביקורת על בית המשפט העליון".

אראל סג"ל שאל בתגובה: "מי שמבקר את בית המשפט העליון הוא גזען?" על כך השיב לוינסון: "זה המכנה המשותף לכל הביקורות. גם כשיש החלטות שמחזקות את הכנסת, כמו ההחלטה לביטול תושבות של ערביי מזרח ירושלים, בה בית המשפט קרא לכנסת לחוקק בנושא, במקום לשמוח שבית המשפט נותן את הסמכות לכנסת תוקפים אותו". על כך סיכם סג"ל: "אני לא אומר שבית המשפט העליון מקולקל אך מותר לבקר אותו. כשאנחנו מבקרים אותו על נקודות אמיתיות כמו נושא ההרכבים".