לאחר הסדקים הראשונים שהתגלו בקואליציית ה-61 שהביאו לנפילת חוק הנאמנות בתרבות של השרה מירי רגב, מחר תעלה סיעת מרצ הצעת חוק לביטול חוק המרכולים. זה עתיד להיות המבחן הבא של הקואליציה המתנדנדת ובעיקר של חברי סיעת כולנו. 
ח״כ מוסי רז, יוזם ההצעה, אמר: "חוק המרכולים נכפה על אזרחי ישראל מתוך אינטרסים פוליטיים צרים שאין בינם ובין רצון הציבור כלום ושום דבר. אנחנו מתקרבים לשחרור מעול ממשלת הימין ורק מתאים לשחרר את אזרחי ישראל גם מעולו של החוק הזה. הציבור בישראל לא צריך שיגידו לו איך לנהל את יום המנוחה שלו. אני קורא לחברי סיעת כולנו - עזרו לנו להחזיר את הכוח לאזרחים ולתת להם לחיות את חייהם כרצונם".

החוק, שחולל סערה פוליטית וציבורית והעסיק את הכנסת במשך שבועות ארוכים, אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת בינואר האחרון ברוב דחוק של 58 תומכים מול 57 מתנגדים. החוק מעניק לשר הפנים סמכות לפסול חוקי עזר הנוגעים לפתיחת עסקים בימי מנוחה.

כאמור, אתמול קיבלו חברי הקואליציה הוכחה נוספת כי קשה מאוד להתנהל בעזרת התמיכה השברירית של 61 ח"כים בלבד. בתום דרמה פוליטית החליטה הקואליציה אתמול כי הצעת הדגל של שרת התרבות מירי רגב (הליכוד), "חוק הנאמנות בתרבות", לא יעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. גם לא נקבע לו תאריך יעד אחר להצבעה.
 
הגורם העיקרי שחרץ את גורלה של הצעת החוק השנויה במחלוקת היה  הודעה מטעם מפלגת "כולנו", לפיה  לחבריה ינתן חופש הצבעה בהצבעה. בכך נסללה הדרך לחברת הכנסת רחל עזריה, שהודיעה כי לא תתמוך בחוק. אליה הצטרף ח"כ בני בגין מהליכוד, שהודיע גם הוא כי לא יתמוך בחוק. להפלת הצעת החוק תרמה גם העובדה  שישראל ביתנו מהאופוזיציה התנתה את תמיכתה בתמיכת הקואליציה בשני חוקים שהיא מקדמת.