אחרי המתנה ארוכה לשיתוף פעולה מצד הממשלה ואחרי דיונים עקרים, הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) להעלאת קצבת הזקנה לשכר המינימום מגיעה היום לקריאה טרומית בכנסת. ל־60% מהגמלאים בישראל אין הכנסה מקיימת מפנסיה, ואחד מכל שלושה קשישים מוכר לרווחה. קצבת הזקנה, מהעלובות בעולם המערבי, עומדת על 2,200 שקל לחודש ולא משתנה כבר עשרות שנים. 
 
שר האוצר משה כחלון הבטיח ליוזמי החוק לקדם רפורמה ממשלתית בקצבת הזקנה, אבל לא עשה דבר. "זאת ההזדמנות האחרונה של הממשלה הזאת לעשות תיקון אמיתי למען הקשישים בישראל", אמר שמולי. 

אחרי שנה וחצי של המתנה להתקדמות מצד האוצר ועל אף הבטחת השר, דחתה ביום ראשון ועדת השרים לחקיקה את תמיכת הממשלה בהצעת החוק של ח"כ שמולי, והוא יביא היום את הצעתו למליאה. מחוץ למשכן יפגינו עשרות קשישים בתמיכת הסתדרות הגמלאים בישראל, בקריאה לח"כים לתמוך בהצעת החוק. 
 

"אחד מכל שלושה קשישים חי מתחת לקו העוני, וגם אלו שמעליו נמצאים בסיכון לעוני", אמר שמולי ל"מעריב". "העלאת הקצבאות היא כלי מרכזי כדי שקשיש לא יצטרך לבחור בין פרוסת לחם לתרופה. כבר בעוד 20 שנה יוכפל מספר הקשישים בישראל, ואם לא נטפל בכך בהקדם מצבם רק ילך ויחמיר. זאת ההזדמנות האחרונה לתיקון בממשלה, ואני מקווה שהיא לא תירק פעם נוספת בפרצופם של האזרחים הוותיקים. ששה שקלים עלובים, זה כל מה שהוסיפה הממשלה לקצבת הזקנה. יש התחייבויות ברורות לתקן את המצב הזה, והגיע הזמן לקבל את ההחלטה הנכונה".