בעקבות היעדרותו של חבר הכנסת רוברט טיבייב מהמחנה הציוני בעת ההצבעה היום (רביעי) על השוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום שהעלה חברו למפלגה איציק שמולי החליטה מפלגת המחנה הציוני להשעות את טיבייב מפעילות פרלמנטרית למשך חודש. 

המחנה הציוני פרסמו הודעה בה נכתב כי "בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה. מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב". 
עוד נמסר כי "בשל כך החליט יו"ר הסיעה יואל חסון, ועל דעת יו"ר המחנה הציוני גבאי ויו"ר האופוזיציה לבני, להשעות את פעילותו הפרלמנטרית לחודש לרבות השתתפותו בועדות, מכסות חקיקה, הצעות לסדר ודיונים מהירים. אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה הסנקציות יוסרו. אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו. גם עניינו של ח"כ חיליק בר ידון עם חזרתו לארץ". חבר הכנסת בר נמצא בחו"ל, למרות עוצר יציאות עליו הוחלט באופוזיציה בעקבות התפטרותו של השר ליברמן שהובילה לקואליציה של 61 חברים בלבד, דבר שהוביל לעימות בינו לבין יו"ר הסיעה חסון.

מעבר לעצם ההיעדרות הסיבה בגינה התרחשה עוררה סערה נוספת. בתחילה צייץ טיבייב בחשבון הטוויטר שלו כי "ראיתי את הטענות על היעדרותי מההצבעה היום במליאה. ברור שמדובר בהצעת חוק חשובה. לצערי הייתה לי פגישה דחופה שהייתי חייב להיות בה ומנעה ממני הגעה להצבעה. מציע לקואליציה לא למהר לחגוג. נמשיך להוביל אלטרנטיבה חברתית לממשלה אטומה". אך לאחר זמן קצר התברר כי סיבת ההיעדרות היא קיזוז שביצע ח"כ טיבייב עם השרה גילה גמליאל מהליכוד, זאת למרות שהוחלט כי לא יבוצעו קיזוזים על ידי חסון. 

ח"כ טיבייב אמר בתגובה לצעדים של חסון נגדו כי "הצביעות של יואל חסון עוברת את גבול הטעם הטוב. לצערי ראשי המחנה הציוני נגררים אחרי הפירומן במקום לגבש אופוזיציה חזקה ואפקטיבית. הכפשות ואיומים כפי שנעשו השבוע לח"כ חיליק בר וכעת לי מובילים לפירוד ולא מוסיפים דבר לחוסנה של האופוזיציה. להיפך: כל אצבע חשובה כל כך עד שבמהלך מטופש וילדותי חסון ביצע בומרנג לאופוזיציה ואיבד אצבע למשך חודש שלם.
 
"מאז כניסתי לכנסת בחודש אוגוסט נאלצתי לחזר על הפתחים של ראשי הסיעה כדי "לזכות" להוביל נושאים חברתיים, כמו העלאה לסדר היום את העוול שנעשה לרומן זדורוב ושיבוץ בוועדות חברתיות. חסון גרר רגליים, משיקולים קטנוניים, והאופוזיציה פספסה הזדמנויות טובות להעלות נושאים חשובים. איכשהו גם לא מצאתי את חסון בקהל של השדולה למען נפגעי נפש - עוד נושא חברתי אקוטי - שמטרתה לפעול למען האנשים החלשים ביותר בחברה. זה לא מספיק סקסי עבורו".
 
לסיום אמר כי הוא "מציע ליואל חסון לא להטיף לי מוסר על נושאים חברתיים. כנציג המגזר הרוסי לא ראיתי אותו מסייע לי להוביל נושאים חשובים למגזר, אף לא פעם אחת. כנציג המגזר לא אשתוק. לא כשחסון רומס אותי ולא כשהוא מתעלם מנושאים החשובים לנו. בתור שינוי גישה, חסון יכול לסייע לי להוביל את "חוק זדורוב" שמטרתו תיקון עוול למי שישב במאסר על לא עוול בכפו. אבל שם לא תראו אותו. כנראה שדוברי הרוסית לא מספיק מעניינים אותו".
 
"לא אצביע אוטומטית"

כבר לפני שבוע אמרו גורמים בליכוד כי הם שמים את מבטחם בח"כ טיבייב כמי שעשוי להצביע עם הקואליציה בהצבעות בכנסת בעקבות פרישת ישראל ביתנו, אם יוחלט להמשיך עם קואליציה צרה של 61 ח"כים. זאת משום שטיבייב היה בעבר בקדימה וכיום הוא חבר בסיעת המחנה הציוני, אך אינו חבר במפלגת העבודה.
 
"לא קיבלתי הצעה פורמלית אבל היו גישושים", אומר טיבייב ל"מעריב". "שאלו אם אפשר לבנות עלי בהצבעות. אמרתי שאני לא פקק ושאני מזמין אותם לבית שלי בנתיבות לראות אם אני חי ולדבר על בעיות של עולים חדשים ושל הפריפריה".
 
טיבייב החליף בכנסת ברשימת המחנה הציוני את יצחק הרצוג, שנבחר ליו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. מיד לאחר מכן עורר את חמתו של יו"ר המפלגה אבי גבאי וננזף משום שהצהיר: "היום לא הייתי מצביע למחנה הציוני".
 
"אני לא חבר בעבודה, ובבחירות הבאות מבחינתי הכל פתוח", אומר טיבייב. "אני כעת חבר במחנה הציוני, אבל זה לא אומר שאצביע אוטומטית לפי עמדת הסיעה. אני מתכוון להצביע לכל נושא לגופו".