רבות נכתב ודווח על מעורבותה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בענייני המדינה, בכל הנוגע למינויים בתוך הלשכה ומחוצה לה. במרבית הפעמים, משפחת נתניהו הכחישה את הדיווחים וטענה כי מדובר בשמועות לא נכונות. כעת נראה כי מעמדה של שרה נתניהו כדמות ציבורית אינה מוסתר עוד. 
‏בחודש הבא, שרה נתניהו תצא לשליחות מדינית בגואטמלה, ללא ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות עשר. נתניהו הוזמנה לביקור על ידי רעיית נשיא גוואטמלה פטריסיה מוראלס. על פי הדיווח, שאומת גם על ידי "מעריב", נתניהו תחנוך תוכנית למען ילדים במצוקה במדינה ואליה תצטרף משלחת של אנשי משרד החוץ וכן מזכיר הממשלה צחי ברוורמן. כזכור, בחודש מאי, יממה לאחר העברת השגרירות האמריקנית לירושלים נערך טקס העברת השגרירות של גואטמלה לבירה בנוכחות הנשיא ג'ימי מוראלס ורעייתו. 
ראש הממשלה אמר בכנס תקשורת יהודית כי "המדינה השנייה שהכירה בירושלים כבירת ישראל ושהעבירה את השגרירות שלה הייתה גואטמלה. אשתי נענתה להזמנתה של הגברת הראשונה של גואטמלה ותטוס לשם כדי לציין את הסיוע שישראל מעניקה לה כדי להתגבר על הטרגדיות כתוצאה מהתפרצות הרי הגעש שם. אנחנו מעניקים להם סיוע כפי שהענקנו למקומות אחרים".

בלשכת ראש הממשלה ומשרד החוץ אמרו: "בשנים האחרונות חל הידוק משמעותי ביחסים בין ישראל לגואטמאלה שבא לידי ביטוי בביקור נשיא גואטמאלה בישראל, והגיע לשיאו בהעברת שגרירות גואטמלה לירושלים. ביקור המשלחת בה תשתתף רעיית ראש הממשלה יהווה נדבך נוסף להידוק היחסים המיוחדים בין המדינות, והוא בעל חשיבות רבה במישור המדיני".