ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, התייחס הערב (חמישי) בתכניתם של בן כספית ורוני בר-און ב-103FM לדיווח לפיו מטוס של חברת תעופה איראנית העביר נשק ישירות לביירות, והסביר כי "האיראנים שינו טקטיקה והחליטו לעבור מסוריה ללבנון".



"אנחנו רואים שינוי בהתפשטות של איראן", קבע ראש אמ"ן לשעבר, והוסיף: "מעבר לזה שהרוסים כועסים עלינו ומפנים לנו כתף קרה, אני מעריך שהם העבירו מסרים תקיפים גם לאיראן, לפיהם בהתבוססות הצבאית שלהם במפעלי הטילים בסוריה, הם גורמים נזקים לאסטרטגיה הרוסית, ובניסיון לייצב את סוריה. סוריה לא יציבה לא מתאימה לרוסים. התקיפות הישראליות ירדו כמעט לאפס, ואני מעריך שזה לא בגלל שאנחנו לא רוצים, אלא בגלל שהאיראנים שינו טקטיקה. הם מעבירים את הכל ללבנון".



אם המשוואה היא משינוע יבשתי לאווירי, ועדיין עומד הכלל שלנו שלא נאפשר. נצטרך להוריד בואינגים באוויר.

"זאת עליית מדרגה שצריכה הוכחות חד משמעיות. אני מעריך שישראל לא יכולה לעשות את זה כרגע. ממשלת ישראל וצה"ל נדרשים לסוגיה האסטרטגית הזאת - האם אנחנו יוצאים למתקפת מנע אל בניין כוח בצפון תקפה כמו שהייתה בסוריה. ממשלת ישראל לדורותיהן לא יצאו למלחמה או אפילו למבצעים שיש סיכוי שיוציאו כנגד התעצמות. עשינו את זה פעמיים ב-1981 וב-2007 נגד התעצמות גרעינית. השאלה היא האם הטילים המדויקים האלה שאיראן בונה מתאימים לדוקטרינת בגין".
היה להם הרבה יותר פשוט לפעול כך מההתחלה.
"בלבנון עדיין יש ממשלה שהיא לא 100 אחוז חיזבאללה. זה ארגון חשוב וחזק, הוא הכי חזק שם, אבל במאזנים הפוליטיים ראש ממשלת לבנון הוא סוני שמושפע מערב הסעודית. ממשלת לבנון מקבלת לחצים מצרפת וארצות הברית, בזמן שבסוריה לאיראנים הייתה שליטה מוחלטת". 
אותו מנוף לחץ לא יכול להיות מופעל על לבנון?
"דיברו מפקד חיל האוויר היוצא על 100 תקיפות, רה"מ אמר 200 תקיפות, וכולן היו בסוריה. מישהו עשה סיכונים לעומת תועלת, והבינו שמסוריה נכון לקחת אותו. הסיכון מלבנון הוא יותר גבוה. חיזבאללה יותר חזק מהצבא הסורי, שהיה עסוק במלחמת האזרחים. אותה החלטה, לעבור מסוריה ללבנון, היא החלטה קשה".
הפלת בואינג זאת מלחמה?
"זאת פתיחת חזית שאני חושב שלא צריך לפתוח אותה, אלא אם יש שם משהו שאי אפשר לעצור אותה, משהו על גבול הגרעיני. מטוסי אל על טסים להודו ותאילנד, ולהחריף חזרה את התעבורה האווירית, זה לא יהיה מעשה נבון. צריך לטפל בדברים האלה בדרכים אחרות".
בלי סעודיה ישראל בצרות כמו שאמר טראמפ?
"זה מעציב מאוד שזה ככה. זה לא טוב. אנחנו כל השנים אמרנו שלגבי הגנת ישראל, אנחנו לא רוצים שהאמריקאים יישפכו טיפת דם אחת. שיעזרו לנו עם סיוע ביטחוני, עם מערכות נשק, ועם דיפלומטיה, אבל מי שיילחם זה צה"ל. אמריקאי ממוצע לא צריך לחשוב שמגיע ארון לוושינגטון עם חייל אמריקאי בגלל ישראל. כל המעורבות האמריקאית במזה"ת היא בגלל אינטרסים אמריקאים".