ח"כ חיליק בר שב בסוף השבוע הביתה ממסעו המדיני בסין. ח"כ בר יצא את נמל התעופה בן גוריון לביתו שבירושלים בלי שמישהו מהמפגינים שקיוו להפתיע אותו עם שלטי מחאה המתין לבואו. כזכור ח"כ בר עורר עליו זעם רב בסיעת המחנה הציוני משום שלדברי יו"ר הסיעה, ח"כ יואל חסון, יצא לביקור בסין בתקופה שבה הוכרז על "עוצר יציאות וקיזוזים בסיעה" בלי שתאם את הנסיעה אתו ולא קצר את ביקורו לקראת ההצבעות החשובות במליאה ובכלל זה הצעת החוק של חברו לסיעה ח"כ איציק שמולי, להעלות את קצבאות הזקנה, שנפלה על חודו של קול.



סיעת המחנה הציוני החליטה השבוע להעניש בחומרה את חבר הסיעה ח"כ רוברט טיבייב לאחר שסרב להצביע עם האופוזיציה בהצבעה על הצעת החוק של שמולי והשעתה אותו מכל פעילות פרלמנטרית למשך חודש ימים. לגבי ח"כ בר הוחלט לקיים אתו ברור לאחר שובו מחו"ל. נסיעתו של ח"כ בר לנסיעה לביקור ממושך בסין דווקא בעת הזאת עוררה כלפיו זעם רב בסיעה ששם ערכו השבוע גיוס במטרה להפיל את חוק הנאמנות בתרבות של השרה מירי רגב, שבסופו של דבר לא עלה להצבעה בגלל התנגדות בתוך שורות הקואליציה.



ח"כ בר התעמת בפומבי בסדרה של ציוצים עם יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אותו האשים בתקיעת סכין בגב ואף כינה אותו שקרן.


"לצערי ח"כ חיליק בר בחר לצאת לחו"ל, ללא אישור הסיעה, בנוסף בכוונתו להעדר גם שבוע הבא בזמן ההצבעה על חוק "נאמנות בתרבות". לא אישרתי לחיליק בר להתקזז עם ח"כ וקנין הוא עשה זאת על דעת עצמו, כל מי שיטען אחרת בקלות ניתן להוכיח טענתי. זה הזמן להתגייס לעבודה בכנסת כדי לנצח את הקואליציה", צייץ חסון בחשבון הטוויטר שלו.



"חיליק בר פעל על דעת עצמו" ח"כ יואל חסון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"חיליק בר פעל על דעת עצמו" ח"כ יואל חסון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חיליק בר: "הייתי בקשר רציף עם גבאי"



בר הגיב לטענות וטען: "יואל, אתה גם שקרן מעבר לזה שתפקידך להוביל קבוצה ולא לתקוע לה סכינים בגב ולשקר לצרכיך הפופוליסטים. בניגוד ל'גורמים בכירים' באופוזיציה שמנסים לעשות סיבוב שיקרי על חבריהם לספסל, זו נסיעה שדווחה לסיעה, מנהליה וראשיה ואושרה כבר לפני שלושה שבועות* וביטול הנסיעה באותו יום הייתה גורמת לנו נזק רב מול הסינים". אחר כך טען: "הייתי מקוזז ועודני מקוזז על נסיעתי עם ח״כ יצחק ועקנין (ש״ס). קיזוז שדווח למנהלת הסיעה לפני 3 שבועות ואושר לפי כל הנהלים. זו האמת. כל מי שצעק אחרת - פשוט שיקר".



בר הוסיף עוד כי למרות קיזוז הוא היה בקשר רציף עם יו"ר המפלגה שלי אבי גבאי, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, וח"כ יצחק וקנין, עימו הוא היה מקוזז. "הסיכום היה שאם החוק יעלה, למרות הקיזוז, ח״כ וקנין ואני נקצר את נסיעתנו ונחזור ארצה להצביע. מעבר לכך, הבטחתי ליו״ר המפלגה אבי גבאי, שבמידה והחוק יעלה, אני אשוב בכל מקרה להצביע נגדו. נקודה", הוסיף ח"כ בר.



בפוסט ארוך שפרסם הסביר כי "ביטול ביקור כלשהו, ובוודאי אצל הסינים, הוא לא עניין פשוט. בביקור שם מושקעת בו המון הכנה, ומבטלים אותו רק אם אין ברירה. למלגלגים על ביקורי שם אין אחריות בנושא מול הסינים. לי יש. זה כל ההבדל". הוא גם התייחס למה שכינה "ההסתה" נגדו וכתב: "מילה לגבי ההסתה הפרועה שהייתה כנגדי 'מבית', על ידי גורמים שלא טרחו לברר מולי הכל אך מיהרו להסית, לשקר, להתלהם ולבקש מאנשים אחרים לשתף את הגועל שלהם 'בכל הכח' כמו אלדד יניב, או כאלו שהורו על משימת 'שיימינג' ל'סיירת' מאורגנת של פעילים שלהם, כפי שחשפתי לגבי פעולת 'שקוף', תומר אביטל.  אני אומר להם: 'כי מילא אימצתם את סגנון ההסתה והשיימינג של הימין הקיצוני, אבל ירי עלוב ורדוד כזה בתוך הנגמ״ש לצורכיכם הפוליטיים והתקשורתיים, וכדי לקושש עוד כמה לייקים, את זה אפילו בימין הקיצוני יודעים שלא לעשות'".



תומר אביטל: "חיליק בר חמק מהציבור, אבל עלה על הרדאר שלו"



לדברים אלה הגיב הערב הפעיל החברתי אביטל, שאחראי על פרוייקט 100 ימים של שקיפות, וקיווה לקבל את פניו של ח"כ בר בנתב"ג "בר אולי חמק מהציבור בנתב"ב, אבל הוא בהחלט עלה על הרדאר. כולם יודעים עכשיו שמדובר בנבחר ציבור ששכח את הציבור שהוא מייצג בכנסת. אין שום סיבה בעולם שח"כים יטוסו על חשבון מעט ימי המליאה שמתקיימים לאורך השנה. אני משוכנע שלאור פסטיבל חיליק בר, חברי כנסת אחרים יהססו לפני הטיול המיותר הבא שלהם בחו"ל".