על אף האמירות מצד השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי יביא לאישור הממשלה את מועמדותו של משה (צ'יקו) אדרי גם ללא תמיכת ועדת גולדברג, נראה כי בשלב ראשון מבקש השר לשנות את רוע הגזרה ולהופיע בפני חברי הוועדה המייעצת למינוי בכירים ולשכנע אותם לשנות את דעתם. אך כידוע הוועדה הינה רק מייעצת לממשלה ואם היה רוצה השר ארדן להביא הבוקר את מינוי המפכ"ל לאישור הממשלה הוא גם היה יכול לעשות זאת. 
מבדיקת "מעריב" עולה כי מרבית שרי הממשלה מעוניינים במינוי אדרי למפכ"ל זאת על אף החלטת הוועדה מיום חמישי בלילה כי אינו מתאים. השרים שאמרו כי יצביעו בעד המינוי: נפתלי בנט, איילת שקד, יריב לוין, אופיר אקוניס, יובל שטייניץ, אלי כהן, איוב קרא, מירי רגב וגלעד ארדן כמובן. השרים שלא השיבו על השאלה מסיבות שונות: יואב גלנט, ישראל כ"ץ, גילה גמליאל, משה כחלון, וצחי הנגבי.

נציין כי ראש הממשלה נתניהו והשרים אריה דרעי וחיים כ"ץ מנועים מלהצביע בעניין מינוי המפכ"ל מאחר והשלושה נמצאים בשלב כזה או אחר של חקירת משטרה. לפיכך אם היה מחליט השר ארגן להעלות את מינוי אדרי לתפקיד המפכ"ל הוא היה זוכה בממשלה לרוב בטוח של תשעה שרים, ואולי אף יותר כשכמה מתוכם כאמור לא הביעו את עמדתם.

התנועה לאיכות השלטון הבהירה כי היא עשויה לפנות לבג"ץ כדי שימנע את המינוי אם הממשלה תאשר אותו. זאת אם אכן יממש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את הבטחתו שלפיה אם לא יצליח לשכנע את הוועדה כי מינויו של אדרי אכן ראוי, הוא יביא בכל זאת את מינויו של אדרי לממשלה, שבה יש רוב לאישור. אחד הנימוקים העיקריים לפסילתו של אדרי הוא פגישתו עם עו"ד פיני פישלר, עורך דינו של חושף השחיתויות רפי רותם, שהתלונן נגד אדרי, בעוד שהוועדה מקיימת את דיוניה.
 
בהודעת התנועה לאיכות השלטון נאמר: "ככל שהממשלה תחליט לאשר את מינויו של ניצב אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, על אף המלצת הוועדה למינוי בכירים, תשקול התנועה לאיכות השלטון לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה".

ארדן, שמינה את אדרי למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תקף את ועדת גולדברג ואמר שלשום בראיון ל"החדשות": "יש מסע של הסתה בנושא הזה. זה הליך לא פלילי אלא אזרחי לחלוטין. היועץ המשפטי לממשלה בחן את המועמדים שהבאתי ואישר להגיש אותם לוועדה, כלומר אין מניעה משפטית. צריך לשאול איך יכול להיות שאנשים שעשרות שנים היו בסדר בשביל להילחם בפשיעה, לעצור אנשים ולהילחם בטרור, פתאום כשהם מועמדים למפכ"לות צצים לגביהם כל מיני פרסומים". ארדן סרב להשיב לשאלה אם לדעתו המידע הועבר בכוונה לטרפד את המינוי.
 
גורם משפטי בכיר המצוי בדיוני הוועדה למינוי בכירים אמר לחדשות עשר: “גולדברג חיפש את אדרי וחשב מהרגע הראשון שהוא טיפש, שוטר שלא יודע קרוא וכתוב. הפגישה בין אדרי לבין עו"ד פישלר הייתה רק תירוץ לפסילת אדרי. מהרגע הראשון השופט גולדברג חשב שאדרי לא מתאים לתפקיד המפכ"ל. אחרי שאלשיך יצא מהוועדה, גולדברג היה מוקסם, ממש התאהב באלשיך, במטפורות שלו, באנקדוטות, במשחקי המילים. כשאדרי התחיל לדבר, הוא דיבר מבולגן ולא הרשים אותו. גולדברג חשב שהוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר, ויכול להיות שהוא צודק, אבל להפוך אותו למושחת?
 
“מאותו הרגע גולדברג לא הפסיק לחפש, למרות שתלונתו של רפי רותם שוכבת בוועדה מ־2 בנובמבר, שבועיים לפני הפגישה עם עו"ד פישלר. גולדברג קיווה שהפוליגרף לאדרי יטרוף את הקלפים, אבל אדרי עבר את המבדק בהצלחה. ואז, כשכולם חשבו שאפשר להתקדם, גולדברג חזר לעניין הפגישה. התחושה היא שזה נעשה בכוח. למה השתמש בקול הכפול? הרי זה תיקו, למה לא לתת ליועץ המשפטי או לשר להחליט? לטעמי גולדברג חרג מסמכותו. הטהרנות הזאת מסוכנת, והיא מאפיינת בעיקר אנשים שלא ירדו מעולם ממגדל השן".
 
גולברג מסר אמש בתגובה: “מי שרוצה להאמין בכך – שיאמין, ומי שלא רוצה, שלא יאמין. קשה לי להאמין שגורם משפטי בכיר אמר את הדברים האלה".
בינתיים יובא היום לאישור הממשלה מינויו של ניצב מוטי כהן, כיום מפקד מחוז מרכז, לממלא מקום זמני של המפכ"ל.