לאחר פרסום התשתית הראייתית נגד ראש הממשלה בתיק 4,000 המכונה תיק בזק-וואלה, ממנה עולה חשד לשוחד, קריאות רבות נשמעו היום (ראשון) להתפטרותו של נתניהו. ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שידוע בקו התקיף נגד נתניהו, קרא לו בטוויטר לעזוב את החיים הפוליטיים בעקבות החשדות נגדו.
"אני פונה אליך ביבי ביום הקשה הזה, וקורא לך להסיק מסקנות ולהתפטר", פתח ברק את דבריו, "משטרת ישראל ובראשה המפכ"ל שאתה בחרת קובעת שיש להעמידך לדין באשמת שוחד מרמה והפרת אמונים. אינך יכול לשרת כראש ממשלה יעיל וראוי". 
עוד הוסיף ראש הממשלה לשעבר ומי שכיהן תחת נתניהו כשר ביטחון: "אני מכיר אותך היטב כמפקדך, כמפקדו וחברו הטוב של אחיך הבוגר יוני, כמי שגבר עליך בבחירות לפני כמעט 20 שנה וכמי ששירת בממשלתך כשר הביטחון. אתה אדם ברוך כישרונות וניסיון ואני אומר זאת חרף הביקורת הקשה שאני משמיע כלפיך. ואתה יודע, כפי שהיטבת לקבוע בשעתו לגבי קודמך בתפקיד כי ראש ממשלה אשר שקוע עד צוואר בחקירות ובמשפט אין לו מנדט ציבורי 

ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל". 

"אין לך יותר סמכות ציבורית ומוסרית להמשיך ולקבל החלטות גורליות. כל מעשה או מהלך שלך יהיה חשוד. זה לא עניין משפטי זה עניין ציבורי ומוסרי מהמעלה הראשונה, עניין הנורמות הראויות למדינה עליה חלמנו ולחמנו ובשבילן הקריבו חברינו את חייהם". 
"כתם גדול ומכוער של קלון יתפשט וידבק לעולם בסיפור חייך והישגיך אם תמשיך ותדבק בכיסא. כתם של קלון מתחיל לדבוק גם היום בחבריך לממשלה ולתנועה שאינם מסוגלים לקרוא לך ולהובילך החוצה כפי שהיו דורשים לבטח לו היו עמנו בגין וז'בוטינסקי. קלון אתה מטיל אם לא תעשה את הנדרש, על מורשת תנועת החירות, על מוסד ראש הממשלה ועל מדינת ישראל. בשם אלוהים ביבי, לך".

החשד המרכזי הינו שראש הממשלה לקח שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המטיבות עם שאול אלוביץ' ועם "קבוצת בזק", ובמקביל דרש במישרין ובעקיפין, להתערב בתכני אתר "וואלה" באופן שיטיב עמו.
 
ראשיתה של הפרשה בחקירה שניהלה מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך בעניינה של "קבוצת בזק". במסגרת חקירה זו אותרו ראיות משמעותיות, אשר הצביעו על חשדות לעניין התנהלותו והתערבותו הפסולה של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בענייני חברת בזק ושאול אלוביץ' בסוגיות רגולטוריות שונות. כל זאת, תוך הסתרת פעילותו זו מעיניהם של גורמים מקצועיים ומשפטיים במשרד האוצר, במשרד התקשורת ומשרד המשפטים, ותוך העדפת האינטרסים של שאול אלוביץ' ובזק על פני האינטרס הציבורי.