ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (ראשון) לכפר המכבייה ברמת גן, לטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה, יחד עם אלפי חברי מרכז הליכוד ותומכי המפלגה. אל נתניהו הצטרפו בטקס שרי המפלגה וחברי הכנסת מטעמה. במסגרת דבריו תקף ראש הממשלה את המלצות המשטרה להגיש נגדו כתב אישום במסגרת תיק 4000.


"איך ידעו לתזמן את ההמלצות בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל? נס חנוכה אמיתי", שאל נתניהו בנאומו, "מסע הציד נגדנו נמשך. לא הופתעתי מההמלצות ומהעיתוי. עוד לפני שנה הדליפו שאלה יהיו ההמלצות, הפרסום ביום האחרון לכהונת המפכ"ל מוכיח שזה משחק מכור מראש", הוא טען. "כל החקירה היתה מלווה בהדלפות מגמתיות" המשיך לתקוף ראש הממשלה. 

"הגיע הזמן להגיד. אי אפשר לצפות לתוצאה אחרת כשראשי המערכת טענו ששלחתי חוקרים פרטיים נגד חוקרי במשטרה ושרה שלחה את הקצינה צ' להתלונן על הטרדה מינית", התייחס נתניהו לפרשת ניצב ריטמן, "הכל היה הזוי. כל ההאשמות האלה מצד בכירי המערכת הופרכו כאבק. אותם בכירי משטרה שהפיצו את הטענות - המשיכו לנהל את התופעה".

צילום: אבשלום ששוני
 
נתניהו האשים עוד את המשטרה בעשיית איפה ואיפה, וטען כי למרות קשריו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס. "הוציאו עשרות מיליונים לחקירות סרק, אבל עשרות חכים לא חקרו. אם לא ביבי - לא חוקרים". את האצבע המאשימה הפנה ראש הממשלה לעבר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך. "למפכ"ל הבא תהיה עבודת שיקום קשה מאוד, משהו במשטרה לא היה בסדר, ולא בסדר. ישראל היא מדינת חוק, ולהמלצות המשטרה אין תוקף חוקי", הוא הוסיף.

נתניהו התייחס גם לקשריו עם איש התקשורת שאול אלוביץ, שעליהם מבוסס תיק 4000, וטען כי לא התבצעה שם עסקת שוחד. "לא נתתי לאלוביץ כלום ולא קיבלתי ממנו כלום", הבהיר, "רק דבר אחד עומד לנגד עיניי, טובת אזרחי ישראל". נתניהו טען עוד כי מיזוג החברות בזק ויס "אושר על ידי כל הגורמים המקצועיים", ושאל, "כולם היו בקומבינה? בתקופה שלי אלוביץ ובזק הספידו מיליארדים, ההחלטה הייתה מקצועית, קיבלתי סיקור נורא בוואלה, לא יהיה כלום כי לא היה כלום", הוא סיים את דבריו. 

שלט שהונף במרכז הליכוד, צילום: משה כהן
שלט שהונף במרכז הליכוד, צילום: משה כהן

 

 
לפני נאומו של ראש הממשלה, דיבר יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם, ואמר: "יש כאן אלפי אנשים בפנים וגם בחוץ. הם הגיעו לחזק אותך. רוב העם עצוב בגלל מה שקורה. אם רוצים להחליף את הליכוד שזה יהיה באופן דמוקרטי ולא באמצעות משטרת ישראל".

בתחילת הערב, הציגו חברי הליכוד קו אחיד בנוגע להמלצות המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בעברות שוחד, מרמה והפרת אמונים גם בפרשה 4000, החלטה שהתפרסמה הבוקר. "צריך להיערך לפריימריז, לא נראה שאפשר יהיה למשוך עד מועד הבחירות בנובמבר עם הקואליציה הנוכחית", העריכה חברת הכנסת נורית קורן, ח"כ דיכטר העריך כי "ישראל הולכת לכיון של הקדמת הבחירות, אבל עדיין קשה לראות", הוא הוסיף.