ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, זועם על החלטת משרדי הממשלה שלא לאפשר לעובדותיו לשבות היום (שלישי), כחלק מהמחאה נגד אלימות נגד נשים. בראיון שערך עמו יואב לימורב-103FM הסביר חולדאי: "יש לנו בעיה תרבותית בסיסית של חוסר בשוויון מגדרי ולכן מן הראוי שתהיה התחשבות".



"חשבתי שמדובר במקרה שבו מערכת ציבורית וחוקית צריכה לצאת מהקופסה", אמר חולדאי בפתח דבריו, והוסיף: "חשבתי שהנושא הזה הוא עניין לאומי. יש לנו בעיה תרבותית בסיסית של חוסר בשוויון מגדרי, ולכן מן הראוי שתהיה התחשבות. ראש עיריית באר שבע התבטא בנושא יותר טוב ממני כשפרסם פוסט כואב בפנייה למשרד האוצר והפנים, שמתחשבנים עם נשים שיוצאות להפגין ביום כזה. התכוונו שכולנו נגיע ונפגין נגד אלימות נגד נשים".



הוא ציין גם כי "בעולם בו גדלנו בו בכתובה כתוב 'הרי את מקודשת לי' תוך החזקת בעלות באישה כרכוש. סיפור האלימות במשפחה נוגע בכל החברה ללא קשר למעמדות. כלל אנחנו צריכים להשתנות".




"אני נמצא בנושא הזה כל הזמן גם כראש עיר", המשיך חולדאי."יש אצלנו אוכלוסייה שלמה שלא מקבלת טיפול, בעיקר אוכלוסיית הפליטים בדרום העיר. אני עסוק בזה יום יום ועומד חסר אונים עקב חוסר בתקציב. אין תוכנית אב של הממשלה שמציבה מטרות, יעדים וזמנים בנושא. לכן קמה הזעקה וציפיתי שממשלת ישראל תתגייס גם היא. בסופו של דבר המציאות שלא מטופלת נופלת על אחריותה של ממשלת ישראל".
 
ממשלת ישראל והמשרדים שנקבה בשם רואים הכל דרך השקל?
"אני לא רוצה להיכנס לזה. זו צרות עין וחוסר נכונות להתמודד עם המצב החריג הזה. ברגע זה הנושא הזה גדול ממני ומהפרטים הקטנים. לראש הממשלה יש המון נושאים שהוא יודע לתת להם עדיפות, וכשזה מגיע לנושא הזה - אנחנו צופים בכנסת ריקה,ורואים שהוא פוסל חוקים שנוגעים בדבר הזה. אנחנו רוצים לעשות מעשה שיוביל לקונצנזוס במדינה סביב נושא כל כך חשוב. אנחנו נקיים היום עצרת גדולה בכיכר רבין ואני מזמין את ההמונים להגיע".