שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, תקף הבוקר (רביעי) בכאן ב' את שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, ועקץ את שר החינוך נפתלי בנט, זאת בצל יציאת צה"ל למבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות הטרור של חיזבאללה. לדברי כ"ץ, "כולם יודעים היום שההתפטרות של ליברמן הייתה חסרת אחריות ונבעה משיקולים אלקטורליים ופוליטיים קצרי טווח שלא צלחו בידו, וגם האולטימטום שהציגו כל מיני גורמים בדרישה לתיק הביטחון היה שגוי". 



"לאיזה ליברמן אני צריך להתייחס?", תהה שר התחבורה, "לזה שטען שהוא סיכם עם ממשלת קפריסין על מתן נמל ימי לחמאס בקפריסין לצורך הובלת סחורות ואחר כך טען שהוא לא מעורב בהסדרה? או לליברמן שטען שיחסל את חמאס והנייה ואחר כך מימן אותם וגייס עבורם כספים ממדינות תורמות ולא הביא הצעה אחת להפלת החמאס במשך הכהונה שלו? הציבור מבין היטב מי גילה אחריות ופעל על פי סדר עדיפויות נכון". 


בתוך כך, הוא אישר גם כי "היה קצין שטען שצריך לדחות את העיתוי, והוא טעה. הרמטכ"ל וראש אמ"ן, שאחראי על המודיעין, וכל צמרת צה"ל דחפו למבצע הזה, והיום מתברר שזה הצליח". 
 
כ"ץ טען כי "הפעולה שיצאה לדרכה היא פעולה נכונה ובעזה נטפל על מנת לייצר שם מציאות שתהיה דומה למציאות מול לבנון, שבה לא יכולים לפגוע בריבונות הישראלית".

בהתייחס לאפשרות שבה צה"ל יפעל גם בתוך שטח לבנון, אמר: "אנחנו לא מגבילים את עצמנו, אך כרגע הפעולה מתמקדת בחלק הישראלי. זו פעולה מורכבת שכוללת שימוש ביכולות רבות. אין מדינה בעולם שפיתחה את היכולות האלו. אנחנו עושים את זה בדרום ובצפון. חבל שחלק ירדו מהעגלה באמצע הדרך, אנחנו ממשיכים".

הוא הוסיף כי "בפגישה של רה"מ עם מזכיר המדינה האמריקאי סוכם שהאמריקאים יובילו מהלך אגרסיבי של החרפת הסנקציות על חיזבאללה, מה שישפר את מצבה של ישראל באזור. בנושא הטילים המדויקים - אנחנו פועלים ללא הרף על מנת למנוע את האיום הזה. הדברים האלה מטופלים. נסראללה בהלם מוחלט, הסוד הכמוס של חיזבאללה נחשף. קבענו קו אדום ואנחנו עומדים בו".

מפלגת "ישראל ביתנו" מסרה בתגובה לדבריו של ישראל כ"ץ כי "אנו מציעים לשר התחבורה, במקום לחשוף פרטים מדיוני הקבינט בשידור ישיר, להתמקד בפתרון בעיית הפקקים בדרכים, בהרחבת כביש 90 ובתפקודה של רכבת ישראל".