ח"כ דוד ביטן (ליכוד) אמר הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל כי יש "יותר מדי חקירות" נגד חברי הקואליציה וכי "לא תמיד" האשמה היא בהם. יו"ר הקואליציה לשעבר אמר גם כי לשר לביטחון פנים גלעד ארדן "אין מזל" בסוגיית מינוי מפכ"ל המשטרה. דבריו נאמרו בתוכנית "דקל-סגל" עם ירון דקל ועמית סגל.



"תכלס יש יותר מדי חקירות נגד שרים וראש הממשלה, זה לא דבר שאפשר לעבור עליו לסדר היום. לא תמיד האשמה היא בנו אבל מאחר ואני גם חשוד אז אני לא רוצה להיכנס לעניין הזה כמו שהייתי רוצה להיכנס. תלוי איך עושים את החקירה ומה הגישה ההתחלתית", אמר ח"כ ביטן. "אני נחקרתי 85 שעות לא חושב שיש מישהו שנחקר בחקירה כל-כך ארוכה, לא רק איש ציבור".

"אם אתה לוקח את זה אחרת אז המשטרה תקבע מי יהיה חבר כנסת וזו לא המשמעות של משטר דמוקרטי", אמר חבר הכנסת. ביטן סירב להתייחס לדיווח של חברת החדשות לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש מהאתר וואלה להעלות ידיעה מכפישה על אשתו של השר נפתלי בנט. "זו סתם רכילות, לא צריך להתייחס לזה בכלל", אמר.


בנימין נתניהו נואם בכפר המכביה. צילום: אבשלום ששוני
בנימין נתניהו נואם בכפר המכביה. צילום: אבשלום ששוני

 
יו"ר הקואליציה לשעבר אמר כי לשר ארדן "אין מזל", וזאת על רקע פרישת המועמד למפכ"לות ניצב בדימוס משה אדרי. "זה לא כישלון אבל מזל אין לו. היו שלושה ניצבים, הוא בחר אחד מהם שעבר 30 שנות שירות בצורה טובה מאוד. הייתה שרשרת טעויות שאני לא חושב הוא אשם בהן". אמר חבר הכנסת. "למה שזה יפגע בו בפריימריז? אני לא יודע אם זה יפגע בו. בפעם הראשונה הוא רצה לבחור מישהו מבחוץ, הוא בחר לא נכון כי פתחו בחקירה נגד אותו אדם. עכשיו הוא בחר בתוך המשטרה. אני לא חושב שהוא אשם בזה. יש לי ביקורת אבל זה ביני לבינו".
חבר הכנסת מהליכוד אמר גם כי יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט אליעזר גולדברג, שינה את הנורמות שלה כדי לסכל את מינויו של אדרי. "יש בעיה עם עצם זה שיש ועדה כי היועמ"ש יכול לקבל החלטות בעצמו, אבל השופט לפי דעתי לא רצה את אדרי. הוא קבע נורמה כי חייבים לדווח על כל פגישה, ולכן הוא לא יכל להכיל את זה רטרואקטיבית. זה היה דבר לגיטימי שנפגשים, עכשיו שינו את הנורמה", אמר. 

 משה צ'יקו אדרי וגלעד ארדן. צילום: המשרד לביטחון פנים
משה צ'יקו אדרי וגלעד ארדן. צילום: המשרד לביטחון פנים