השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, ומנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', שלחו היום (חמישי) מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, ולראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הן מבקשות מהם למנות מפכ"לית, זה בהמשך למחאת הנשים, ולבעיות בהליך מינוי המפכ"ל החדש, לאחר פרישתו של משה צ'יקו אדרי מהמרוץ. במכתב נאמר כי "מינוי מפכ"לית יעביר מסר לציבור, יעיד על שינוי בסדרי העדיפויות ויאפשר לארגון שעבר בשנים האחרונות טלטלות קשות, להתחיל תהליך של שיקום אמון כלפי פנים וכלפי חוץ".



"ישנן לא מעט מועמדות העומדות בדרישות התפקיד ונשמח לסייע באיתור מועמדות רלוונטיות", הן מוסיפות, למרות שהרעיון למינוי מפכ"לית לא זר לראש הממשלה, שקיבל, כמו גם השר לביטחון פנים, את המכתב הבוקר לשולחנו. 

המכתב שנשלח לרה"מ. צילום מסך

כבר בשנת 2015, נתניהו בעצמו התבטא בחשבון הטוויטר שלו, וכתב ש"יכול להיות שהגיע הזמן למנות מפכ"לית לראשות משטרת ישראל, אני רוצה לקדם את הרעיון הזה". 
 


שדולת הנשים בישראל פנתה גם היא לארדן ״כעת, כשנפתח מחדש הדיון על דמותו של המפכ״ל הבא, יש הזדמנות ראשונה להוכיח שההצהרות רציניות, אם יבחרו למנות מפכ”ל או מפכ"לית, שמיגור אלימות במשפחה ורצח נשים נמצאים בראש סדר העדיפויות להם". עוד אמרו כי ״אנחנו לא מוכנות לחזור לתחתית סדר העדיפויות של מקבלות ומקבלי ההחלטות. מחאת הנשים הגדולה בהיסטוריה של המדינה לא תיפסק עד שהממשלה תתחיל לקחת בחשבון, בכל צומת החלטה, את ביטחונן של נשים״.

כזכור, הדרג המדיני התקשה למנות מפכ"ל חדש לאחר סיום כהונתו של אלשיך, והמועמד המוביל, ניצב משה אדרי, נפסל על ידי וועדת גולדברג, לאחר מספר חשיפות בתקשורת שמטילות דופי באמינותו, ופרש מהמירוץ.