בצל המתיחות בצפון, אמר הערב (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס מצטייני המוסד בבית הנשיא, כי "לחזבאללה יש כמה עשרות בודדות של טילים מדויקים, למרות שהיו אמורים מצוידים היום באלפים".

בפתח דבריו אמר נתניהו לנוכחים באירוע כי "היינו היום בצפון, בשעה שמנטרלים שם את נשק המנהרות של החזבאללה, כפי שאנחנו עושים בשיטתיות גם מול חמאס והיום אנו מצפים שתהיה באו"ם החלטה הערב נגד החמאס. אני מקווה שיהיה לה רוב. אנו מצפים לא רק לגינוי החמאס אלא גם להחזרת שבויינו ונעדרינו. הם תמיד נמצאים לנגד עינינו, כפי שכל אחד ואחת שיוצא למשימה מטעם המדינה. הם יקרים לנו ואנחנו מחויבים להחזרתם לארצנו". 
לדבריו, לחזבאללה יש שני כלים. כלי אחד הוא מנהרות ואנו שוללים אותו. הכלי השני הוא נשק הרקטות, הנשק הסטטיסטי, אבל הם רוצים נשק מדויק. זה משנה את מאזן הכוחות באופן קיצוני. לפי התוכנית של חיזבאללה הם היו אמורים להיות מצוידים היום באלפי טילים אבל ברגע זה יש להם עשרות בודדות. הסיבה שיש להם כמה עשרות בודדות היא בין השאר יושבת בחדר הזה. זה שילוב הכוחות של המוסד, צה"ל וכל מערך הבטחון שלנו. אנחנו שוללים מהם לא בצורה מוחלטת אבל בצורה מרשימה מאוד גם את הנשק הזה". 

את דבריו חתם באומר כי "בתור מי שמאשר אינספור פעולות שלכם, אני רוצה להגיד לכם כמה אני גאה ומאמין בכם וכמה עם ישראל גאה בכם. המוסד הוא מוסד פנטסטי ואתם פנטסטים".

כוחות צה"ל ויוניפ"יל בגבול הצפון. צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ויוניפ"יל בגבול הצפון. צילום: דובר צה"ל


יוסי כהן, ראש המוסד, אמר באירוע כי "המוסד פועל כאיש אחד - ורק בשילוב כל יכולותיו הוא יכול להגיע להישגים הגדולים שלו, למבצעים מסעירי דימיון שרק מיעוטם נחשף לעיני הציבור. קו ההתחלה שלנו הוא מקצוענות, יסודיות, התמדה ומסירות. מכאן אפשר רק להגביר. לשמחתי, כל עובדי המוסד באמת טובים. אבל תמיד יש כאלה שהם טובים עוד יותר, שקו הבסיס שלהם הוא הצטיינות. כאלה הם האנשים שניצבים כאן היום. הטובים שבטובים. כאלה שהשקיעו מעל ומעבר, שרמת הביצועים שלהם גבוהה במיוחד, כאלה שלא מוותרים גם כשהמשימה קשה ומתסכלת, שמקפידים על הפרטים ורואים את החזון".

הוא הוסיף כי "אדוני הנשיא, ראש הממשלה, גם הפעם במעמד המכובד והמרגש הזה אני מבטיח לכם שיש לכם על מי לסמוך ושנמשיך לשאת את חלקנו, להצטיין ולהוביל, במערכה הנמשכת למען ביטחון ישראל״.

מלבד זאת, ציין כי "למוסד כח אדם מחויב, ערכי, בעל יושר אישי, הרואה בתפקידו במוסד דרך חיים ושליחות. המצטיינים והמצטיינות משקפים את מגוון היכולות והערכים של המוסד; לוחמים ואנשי המבצעים המיוחדים, מודיעין, טכנולוגיה מבצעית, מנהלה ומטה. כמו-כן, הם מייצגים את כלל עובדי המוסד, המשרתים לילות כימים, במסירות ונחישות תוך נכונות לסכן את חייהם וחירותם ולממש את יכולותיהם המקצועיות המגוונות. תעודות ההצטיינות שהוענקו, הן סימן וסמל לנחישותו של המוסד לעמוד באתגרים ההולכים ומתרבים, לפעול להישגים במגוון רחב של תחומים, שיוותרו לנצח בצללים".

רשימת המצטיינים המלאה

תעודות הצטיינות של המוסד הוענקו השנה לחמישה אנשי מבצעים, שלושה אנשי מטה וסיוע מבצעי, שני קמ״נים ושני טכנולוגים. אחת מתעודות ההצטיינות הוענקה ללוחם הפועל באומץ לב וביצירתיות, לשמירה על ביטחון ישראל. בשנים האחרונות, הוביל הלוחם פרויקט משמעותי, אשר הביא לפריצת דרך ולהישגים מבצעיים, שיסייעו לעליונותה הביטחונית של מדינת ישראל לעוד שנים רבות.
 
תעודות הצטיינות הוענקו גם לקצין ולקצינת מודיעין, אשר פעלו, כל אחד בתחומו, במסירות, בנחישות ובהצטיינות יתרה. קצין המודיעין המצטיין היה שותף לעשרות מבצעים ופעילויות אשר הניבו מידע ערכי וייעודי. קצינת המודיעין המצטיינת הובילה פרויקט, שתוצריו משרתים את כלל גופי הקהילה, תוך התמודדות עם עולם תוכן מקצועי, מאתגר ודינמי.
 
מצטיינת נוספת הינה קצינת איסוף, אשר יזמה והובילה מבצע אסטרטגי בליבת אתגרי המוסד. נאמר עליה כי היא ״פועלת מתוך שליחות לאומית, אחריות אישית, במקצועיות ובצניעות ומהווה בפועלה דוגמה ומודל לחיקוי״.