ראש הממשלה פועל להסדרת היחסים בין ישראל וסעודיה, עוד בטרם הבחירות, כך פורסם הערב ב"חברת החדשות". המטרה היא להפוך את היחסים לגלויים ורשמיים עד הבחירות. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לידיעה. 

לפי הדיווח, מי שמסייע לנתניהו במאמץ הוא ראש המוסד יוסי כהן, כאשר גם האמריקאים שותפים למהלך. לדברי גורם מדיני בכיר, ישראל מנהלת מגעים רבים עם מדינות רבות בעולם הערבי, על רקע זהות האינטרסים מול איראן.
בחודש שעבר פורסם ב"א-שרק אל-אווסט" הלונדוני כי נתניהו אמור לבקר במדינה נוספת במפרץ לאחר ביקורו בעומאן, אז נפגש עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד.

לפני כשבועיים טען נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בנאום שנשא לרגל יום ההודיה, כי פעולה נגד סעודיה, בעקבות פרשת ג'מאל חשוקג'י, תפגע בקשר בין ארצות הברית לבין הממלכה המזרח תיכונית, מהלך שיהיו לו השפעות רחבות על הכלכלה האמריקאית, וגם על ישראל. "אם תסתכלו על ישראל, ישראל תהיה בצרות צרורות בלי סעודיה", אמר טראמפ בנאומו, "מה זה אומר? ישראל עומדת לעזוב? אתם רוצים שהיא תעזוב? ערב הסעודית היא בעלת ברית חשובה שלנו, והיא אומרת שהדרגים הבכירים - המלך ויורש העצר, לא ביצעו את המעשה הנתעב הזה".