שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (ראשון) בתכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM למבצע "מגן צפוני", והסביר כי מבחינת ישראל "אם חיזבאללה יפתח בירי לעברנו - מדובר בהכרזת מלחמה של לבנון על ישראל". בנוסף, טען בנט כי "בית שיש בו רקטה הוא מטרה לגיטימית". 



"כמי ששירת בשנות ה-90 בצה"ל מול חיזבאללה ונלחם נגדו ב-2006", אמר בנט בפתח דבריו, "ראיתי את השינוי שהארגון עבר עד שנת 2013. במהלך השנים האלה הוא התעצם, וכיום מנסה להגיע לדיוק בירי שלו. הנוסחה שהתחלתי לדחוף עוד ב-2014 סביב לבנון היא - לבנון שווה חיזבאללה. אנחנו לא מתעסקים בישות נפרדת ועובדים עם פינצטה. אין הבדל בין לבנון הריבונות לארגון חיזבאללה, והמשמעות היא שאם יורים עלינו משטח לבנון הרי שאנחנו נראה בזה פתיחה במלחמה של מדינת לבנון על ישראל".



"מדינת לבנון היא ישות אויב והיא מטרה צבאית לגיטימית", הוסיף השר. "בפתיחת מלחמת לבנון השנייה ראש הממשלה אהוד אולמרט עשה שגיאה, ולהערכתי לא הבין את עוצמתה. האמריקאים התקשרו אליו ואמרו לו שהוא רשאי לתקוף באופן חופשי את חיזבאללה, בתנאי שלא יפגע בלבנון. הוא הודה לאמריקאים על הגיבוי והסכים לפעול כך, ולא הבין שחזבאללה עובדת כשזורה בתוך לבנון. בית שיש בו רקטה הוא מאחז אויב והוא מטרה צבאית לגיטימית. כשמחבל הולך ברחוב עם בני משפחתו ויורה עליך ברור שיורים עליו בחזרה. אנחנו לא יכולים לאפשר לחיזבאללה לנצל את המוסר שלנו".

"כשאני דיברתי על משפטיזציה ועל קשירת הידיים של צה"ל כיוונתי לזה", המשיך בנט. "כל ייסוד התחבולה של האויב כיום מנצל את המוסר המעוות שלנו שאומר שאסור לירות בחזרה כי הוא מתחבא בבית שיש בו אזרחים. השכל הישר והמוסר הישר אומר שהאחריות שלנו היא להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. אם בבית אחד יש חדר משפחה, חדר ילדים וחדר טילים - זה לא בית".



ואולם, הוא הסביר כי "אילו אקבל 30 מנדטים אוכל ליישם את העמדה הזו, שהיא עמדתי. כגודל הכוח הפוליטי שלי, אוכל ליישם את המדיניות שלי. רק באמצעות עוצמה פוליטית אוכל להביא לידי ביטוי את העמדה שלי. ישראל היא חלוצה של העולם בהמון תחומים כולל בלחימה, אין לאף מדינה שכנים כמו שלנו שמנצלים בצורה סיסטמתית את המוסר שלנו. מה שקורה אצלנו זאת הפרמיירה למה שיקרה בשאר העולם, ולכן אנחנו נדרשים לפתח את דיני המלחמה. כשכתבו את דיני המלחמה לא צפו את הסיטואציה הזאת".

בהתייחס לאפשרות של עימות בדרום שיתרחש במקביל למבצע בצפון, אמר: "אנחנו לא נמצאים באמצע מלחמת העולם השנייה, וצה"ל יודע להתנהל בשתי חזיתות במידת הצורך. לומר שבגלל הפעילות ההנדסית בגבול הצפון אי אפשר לטפל בדרום זה לא נכון. אכן יש ויכוח מתמשך בנוגע ליחס לחמאס בעזה בסוגיית ההרתעה. זה לא סוד שמתחילת שיגור עפיפוני התבערה אמרתי שמשלחים הם מחבלים וצריך להרוג אותם. כל הקבינט, כולל ליברמן דווקא משכו שמאלה ואמרו שזה יכול להלהיט ולחמם את האזור. כעת למדנו שמפריח עפיפונים אחד שלא מטפלים בו הופך לאלפי עפיפונים".

"הרתעה היא הרתעה", הדגיש, "לאויב שלנו יש נטייה להריח היטב את תחושותינו ולכן אני בהחלט חושב שאנחנו צריכים לנקוט בקו ביטחוני מרתיע יותר. לא ייתכן שאנחנו חוששים מהאויב".
כשנשאל האם ראש הממשלה התנצל בפניו ובפני רעייתו, אמר: "לא. מבחינתי המעשה שראש הממשלה עשה היה לא ראוי. הגבתי כמו שהייתי צריך להגיב ואני שם את האירוע הזה מאחורי, ומתכוון להמשיך לשתף פעולה עם ראש הממשלה. יש לנו מדינה לנהל. המדינה יותר חשובה כרגע מהדבר הזה. רעייתי נפגעה, זה היה מעשה לא ראוי. כל מה שהיה לי לומר כתבתי באותה הודעה, וכעת הוא נדרש להתמודד עם מצפונו ועם המראה שהוצבה לו".