בעוד במערכת הפוליטית ממתינים להקמתה של מפלגה חדשה בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נרשמו לאחרונה שלוש מפלגות חדשות אצל רשם המפלגות. אחת מהן היא "מפלגת ישר", שקמה לפני כשנה וחצי על ידי ערן עציון, המומחה לאסטרטגיה ולביטחון לאומי שכיהן בעבר כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי וראש החטיבה לתכנון מדיני במשרד החוץ וכיהן גם כקונסול בסן פרנסיסקו. 
'ישר׳ היא מפלגה שמגדירה את עצמה כסטארט-אפ פוליטי, ששואף להחזיר את השליטה על השיטה הדמוקרטית לאזרחי מדינת ישראל בעזרת שילוב של טכנולוגיה, אידיאולוגיה ואנשים. מפלגת ׳ישר׳, על פי עדות מייסדיה, מאפשרת לכל חבריה שיח ישיר ואפשרות הצבעה על נושאים שמשפיעים על חיי היום-יום שלנו באמצעות אפליקציה של דמוקרטיה ישירה. כך למשל אם יבחרו לכנסת נציגיה יעלו להצבעה רק הצעות חוק שידונו ישירות ויקבלו את הסכמת המתפקדים שיתבקשו להחליט גם לגבי כל הצבעה והצבעה. עד היום התפקדו ל'ישר' 4000 איש והם פעילים בשטח באמצעות חוגי בית ופעילות ברשתות חברתיות.

ערן עציון ממפלגת "ישר". צילום: דוברות מפלגת ישר
מפלגה נוספת שנרשמה לאחרונה נקראת "פשוט אהבה" שעל פי מסמכי היסוד שלה היא מבקשת "להוות בית פוליטי הרואה בפסיפס האנושי החי בישראל אוצר בלום, מאר עשיר ומופלא של בני אדם ובעלי זהויות, שפות, דתות ותרבויות שונות, ובא להציב אלטרנטיבה מנהיגותית אשר תייצג את מגוון הקולות ואת מגוון הצרכים של אזרחי ישראל". בחבורת המייסדים נמצאת ליליאן וייסברגר, תרפיסטית באמנות ומחברת הספר "ילדי האור המופלאים" המדבר על הכוח של האהבה להמיס את חומות הפחד שבלב ופעילה בתנועת "נשים עושות שלום".

התנועה תפעל גם להתנעת משא ומתן ישיר ורצוף עם הפלסטינים במטרה להגיע להסכם הוגן ומוסכם על שני הצדדים תוך הקפדה על שמירת ביטחונם של אזרחי ישראל. מפלגה נוספת שנרשמה היא "פעולה לישראל-המפלגה למימוש זכויות יוצאי ארצות ערב, האסלאם ואיראן" והיא שמה לה למטרה לממש וליישם את החלטות הממשלה לפיצוי יהודים יוצאי ארצות ערב והאסלאם, ליישם התחייבויות בינלאומיות להקמת קרן בינלאומית לפיצוי יהודים יוצאי ארצות ערב, האסלאם, איראן ואחרים ולקדם הסדר אזורי לאי לוחמה ומניעת טרור שיהווה בסיס להסדרת נושא הפליטים היהודים מארצות ערב ופליטים פלסטינים.