שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) התייחסה הבוקר (שני) בראיון בגלי צה"ל לפיגוע הירי בעפרה וציינה כי "הוכנה חוות דעת משפטית שמאפשר להסדיר את היישוב". היא הסבירה: "אנחנו יודעים שמדובר ביישוב ותיק ויש בעיות קשות הקשורות לאי הסדרתו, אנחנו זוכרים את המקרה של הפצוע יהודה הישראלי שאי אפשר היה להרחיב את ביתו בשל כך". לדבריה, ראש הממשלה צריך לקיים ישיבות בנושא עפרה ולהחליט החלטות בנושא, קוראת לו להתחיל את ההסדרה. 
שקד אמרה כי "מחבלים שיוצאים לפיגועים יודעים שיקבלו כסף אם ייתפסו, אני ובנט חושבים שניתן להפסיק את זה - אם מערכת הביטחון תרכז מאמצים בנושא". היא ציינה: "נתניהו הכריז שהוא רוצה לבצע שינוי וצריך להתחיל בהפסקת הכסף למחבלים". לדבריה, יש שני דברים שאפשר לעשות עכשיו - להסדיר משפטית את עפרה ולהפסיק את הכספים המגיעים למשפחות המחבלים ולמחבלים בכלא. "מדינה שמבצעת פעולות נועזות במדינות רחוקות, לא צריכות לפחד לעצור כסף שכן זו לא פעולה בלתי אפשרית", הדגישה. 
מה את חושבת על מסגור "מגן צפוני" כמבצע?

אני רוצה להתייחס למהות הפעולה - מדובר במבצע הנדסי חשוב. צריך לדעת שלא נשלים עם חדירה לריבונות שלנו. 
לדברי שרת המשפטים, המנהרות של חיזבאללה שהוכנו ליום פקודה לא נועדו לסחורות אלא ללוחמים. "זה מבצע חשוב שייקח זמן ואני מקווה שנשלים אותו בחודשים הקרובים", הסבירה שקד, "המנהרות האלה לא נבנו ליופי, אלא להחדרת מאות לוחמים, כלי לפגיעה במדינה ובישובים סמוכי גבול". היא הוסיפה: "אני תמכתי בפעולה, הצבא הציג שיקולים נכונים ואני מקווה שהוא יסתיים בהצלחה כאשר התרחיש הסביר הוא שהמצב לא יתפתח למלחמה". 
היא התייחסה לתיקון לחוק יסוד הממשלה, שרבים מכנים "חוק גדעון סער". שקד ציינה כי "התיקון לא מהותי כל כך אבל חשוב לליכוד". היא העריכה: "הוא לא ישנה כלום במציאות שכן הרכבת הממשלה בדרך כלל מוטלת על ראש מפלגה בדרך כלל". לדבריה, התחלה של הפעולות המדיניות והמשפטיות להסדרה של עפרה מספיקות לנו. "לא רוצה להתייחס לדברי ראש הממשלה על מערכת אכיפת החוק, הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה", אמרה, "בכל מקרה, אני סומכת במאה אחוז על מנדלבליט שיקבל החלטה נכונה ומושכלת, לפי הראיות ולפי החוק". היא סיכמה והעריכה: "הבחירות יתקיימו בין מאי לנובמבר ואין סיבה שהממשלה לא תסיים את ימיה, וזו החלטה של נתניהו".