חבר הכנסת איתן ברושי (המחנה הציוני) קרא היום (שני) ליו"ר מפלגת העבודה וסיעת המחנה הציוני, אבי גבאי, להודיע לראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם כי המפלגה מתנגדת למינויו של ראג'א זעאתרה לסגן ראש עיר, ובמידה ולא תבטל את המינוי ינותק הקשר עמה. "אני חושב שהחיבור בין תמיכת מפלגת העבודה והמחנה הציוני בעינת קליש, לבין כוונתה של קליש למנות אדם שהתבטא בזכות החיזבאללה לסגן ראש עירית חיפה, הוא חיבור אומלל מאוד ועלינו להודיע לקליש שאנו מתנגדים למינוי הזה בתוקף, גם אם הדבר יביא לניתוק הקשר איתה", אמר ח"כ ברושי למעריב.

"אני בטוח שלא זו הייתה הכוונה של אבי גבאי כשהחליט לתמוך בעינת קליש במערכת הבחירות לראשות עירית חיפה", אמר ברושי. "אם היא לא תוותר על המינוי של זעאתרה לסגן ראש עיר עלינו לשקול התנערות ממנה. אני חושב שהתעלמות או תמיכה של המפלגה במינוי הזה יכולה להיות עוד מסמר בארון הקבורה של מפלגת העבודה, לכן אני קורא לגבאי לשקול את הנושא ולבדוק אותו".
 
לדבריו, "חיפה היא עיר של דו קיום ואני בא מאזור של דו קיום, אבל ההתבטאויות של זעאתרה הם ההפך הגמור מכך ואי אפשר להשלים עם זה. צריך להתנער ממנו. מפלגת העבודה חייבת לשלול את זה ולומר בבירור שלא נוכל להמשיך לתמוך בקליש אם תדבק במינוי. אבי גבאי חייב להביא את זה לדיון ולקבל החלטות ברורות בעניין".

ח"כ איתן ברושי. "אי אפשר להשלים עם זה". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

יצויין כי עד כה נמנע גבאי מלהתייחס לסערה שפרצה בעקבות החלטת קליש למנות את זעאתרה לסגן ראש עירית חיפה. אמש, על פי הדיווחים, אמרה קליש לראש הממשלה נתניהו כי היא לא מתכוונת להפר הסכמים קואליציוניים ותשאיר את המינוי על כנו.