כמדי יום שני התכנסו סיעות הכנסת לישיבות כשראשיהן השמיעו את הצהרותיהם לתקשורת בנוגע לסוגיות שעל סדר היום. ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת סיעתו לפיגוע הירי אתמול בעפרה. "אנחנו מחזקים את ידיהם של הרופאים שנאבקים על חייו של תינוק. מחבלים זוועתיים ניסו לרצוח אם ותינוק שהיה ברחמה. זה דבר שהוא מפלצתי. ויש כמובן צהלת ברכות, אני חושב שמיותר לצפות לגינוי מצד הרשות הפלסטינית, הם רק תורמים להסתה כאן. כוחות הביטחון שלנו, השב״כ וצה״ל, רודפים אחר המרצחים הללו. הם ילכדו אותם ואנחנו נמצה איתם את הדין - נבוא איתם חשבון", אמר נתניהו.

בחלק הסגור של סיעת הליכוד, מתח ביקורת ראש הממשלה על קריאות חברי הכנסת והשרים בעניין בנייה ביהודה ושומרון והסדרת היישוב עפרה לאחר הפיגוע. יש פה ראש ממשלה שעמד 12 שנים מול שני נשיאים אמריקנים מאוד מאוד קשים. ובנינו ובנינו ובנינו. ואנחנו מנהלים את זה עכשיו כדי שנקבל הכשר על ההתיישבות כי עכשיו מנהלים נגדנו קמפיין אגרסיבי נגד יישובים שכבר בנינו. בנינו ובנינו ובנינו. בחכמה ובנחישות גדולה. מה שאתם חושבים שפשוט הוא הרבה יותר מורכב אבל אנחנו מנווטים בשכל כדי למצוא את הדרך וכשנמצא - גם נבנה וגם נקבל את הגיבוי של בית המשפט. אם זה ניתן זה מצויי ואם לא, נראה, אבל קודם אני מנסה להצליח להרוויח את הכל. אין שום ממשלה וגם לא תהיה ממשלה שמצליחה להדוף את הלחצים האלה ולתמרן מולם בנושא ההתיישבות".

זירת הפיגוע בעופרה. צילום: דו"צ
 
עוד הוסיף: "יש פה ראש ממשלה שעמד 12 שנים מול שני נשיאים אמריקנים מאוד מאוד קשים. ובנינו ובנינו ובנינו. ואנחנו מנהלים את זה עכשיו כדי שנקבל הכשר על ההתיישבות כי עכשיו מנהלים נגדנו קמפיין אגרסיבי נגד יישובים שכבר בנינו". 

הדברים של ראש הממשלה באים כאמור על רקע הקריאות להסדיר את עפרה. השר נפתלי בנט אמר בפתיחת ישיבת הבית היהודי כי יש להעניק לו מעמד של יישוב רגיל: "היישוב עופרה נוסד לפני עשרות רבות של שנים ועד הרגע הזה תושבי עופרה הם תושבים סוג ב' במדינת ישראל - עופרה לא מוסדרת, הם לא יודעים מה עתידם וזו ההזדמנות. אנחנו מכאן קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון - להסדיר באופן מיידי את היישוב עפרה ולהעניק לו מעמד של יישוב רגיל בארץ ישראל. טיוטת חוות הדעת המשפטית להסדרת עפרה כבר מונחת על שולחנו. כל מה שהוא צריך זה לזמן את היועץ המשפטי לממשלה ולאשר את זה. אז כל פיגוע יחזק את ההתיישבות במקום להחליש אותה וכל מחבל יידע שחיזוק ההתיישבות יירשם על שמו. זה מבחן חשוב מאוד לממשלה שרוצה להיקרא ממשלה ימנית בימים שעוד נשארו לה".

בנט בישיבת סיעתו. צילום: מרק ישראל סלם
 
גם שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לפיגוע וביקר את הממשלה בנוגע להעברת הכסף הקטארי דרך ישראל לרצועת עזה. "הדהים אותי הברכות מהחמאס לפיגוע. הם מברכים בהודעה רשמית שזה מוכיח שאין דרך אחת זולת התנגדות וטרור. עוד יותר מדהים לקרוא ראיון של אחד מראשי החמאס שאומר שלא ניסו להתנות את העברת הכסף הקטארי בשום דבר. כלומר מדינת ישראל אפילו לא ניסתה להתנות העברת כסף לא בהחזרת חיילינו ואזרחים שבשבי, לא בהפסקת טרור ביו"ש , לא בהפסקת ייצור רקטות". 

ליברמן בישיבת הסיעה. צילום: מרק ישראל סלם
כזכור, שבעה בני אדם נפצעו, בהם אחת באורח קשה, שניים באופן בינוני והיתר באופן קל, כתוצאה מירי שנורה לעברם מרכב חולף בטרמפיאדה הסמוכה לכניסה ליישוב עפרה. הירי בוצע מרכב פלסטיני. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו את הפצועה קשה, שנמצאת בהריון מתקדם, לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהיא סובלת מפצע ירי בפלג גופה העליון ונאלצו לילדה. מצבו של התינוק קשה והוא מאושפז בפגיה בבית החולים. 

אמו של התינוק עדיין מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ, אך מצבה התייצב. הבעל והאב אושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים. מצבו טוב ולא נשקפת סכנה לחייו. פצוע בינוני אחר פונה לבית החולים הדסה הר הצופים, יחד עם שלושה פצועים באורח קל, בהם שתי נערות כבנות 16.